افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی خورشید اخلمد چناران خراسان رضوی

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چناران از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی خورشید اخلمد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر گفت: به مناسبت دهه فجر و با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان چناران  و جمعی از مسئولان شهرستان،  اقامتگاه بوم‌گردی خورشید اخلمد روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه افتتاح شد. 

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چناران ادامه داد: با توجه به اینکه روستای گردشگری اخلمد از توابع شهرستان چناران یکی از روستای مهم در حوزه گردشگری بین المللی رو به رشدترین بخش صنعت گردشگری شهرستان بوده و هرساله پذیرایی بیش از یک میلیون گردشگر و مسافر از داخل و خارج کشور است، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی سهم بسزایی در توسعه گردشگری دارد و از ظرفیت‌های مهم برای جذب گردشگران به شمار می‌رود. 

طاهریان‌مقدم تصریح کرد: اقامتگاه بوم‌گردی خورشید اخلمد سومین اقامتگاه در روستای اخلمد و یازدهمین اقامتگاه در شهرستان است در زمینی با مساحت ۲۵۰ مترمربع و با زیربنایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده است. 

او گفت: این اقامتگاه بوم گردی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران و با استفاده از تسهیلات بنیاد برکت افتتاح و از این پس آماده پذیرایی از میهمانان گردشگران شهرستان است. 

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چناران افزود: اقامتگاه بوم‌گردی خورشید اخلمد دارای چهار سوئیت کامل و ۹ اتاق، چایخانه و مرکز فروش گیاهان دارویی و به طور کلی بیش از ۳۰ نفر ظرفیت اسکان این اقامتگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha