بررسی ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در کرمانشاه

جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بررسی ۱۹ طرح و پروژه گردشگری با ۴۴۰ میلیارد حجم سرمایه‌گذاری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه در بیست و سومین جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری استان با حضور مسئولان شهرستان‌ها و کارشناسان اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری با عناوین اقامتگاه بوم گردی، اقامتگاه سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی، محوطه گردشگری، مجتمع گردشگری و هتل مورد بررسی قرار گرفت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: این طرح‌ها مربوط به شهرستان‌های پاوه، کنگاور، کرمانشاه، هرسین و روانسر بوده و با حجم سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد تومان موجب اشتغالزایی برای ۲۴۸ نفر را فراهم می‌کنند. 

او افزود: در این جلسه از تعداد ۱۹ طرح مطرح شده ۱۷ طرح مورد موافقت و ۲ طرح مورد مخالفت قرار گرفت.

فرمانی ضمن تأکید بر دقت عمل و نظارت دقیق بر طرح‌های سرمایه‌گذاری از کارشناسان خواست تا پیش از طرح این پروژه‌ها در جلسات و ورود به فرآیند پیگیری اداری طرح‌های توجیهی را با دقت بررسی و اعداد و ارقام و توجیهات را بر مبنای واقعیت و دستورالعمل‌ها از مراجعین بپذیرند تا در روند پروسه پیگیری این پرونده‌ها نه اداره کل با مشکل مواجه شود نه ارباب رجوع از این روند و تحمیل هزینه سرخورده شود. 

همچنین در این جلسه وحید امیری سرپرست معاونت گردشگری استان در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گفت: تمام تلاشمان این است تا با ایجاد زمینه و ارائه مشوق‌ها تنوع و گستردگی خاصی در این حوزه داشته باشیم و رویکردمان ریل‌گذاری در این مقوله است.

او افزود: کرمانشاه به استان چهار فصل شهره است و قابلیت‌های بیسار زیاد و متنوعی در بحث گردشگری دارد، زیرا می‌طلبد تا با نگاه ویژه این تنوع و گوناگونی را با ارائه طرح‌های متناسب با آنها به اعتلا و جایگاه اصلی خود برسانیم.

امیری تصریح کرد: برای ارائه مشوق‌ها اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم تا تسهیلات و راه کارهایی برای رفع  مشکلات با برخی دستگاه‌ها مانند آب و راهداری به سرمایه‌گذاران ارائه کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران از همه ظرفیت‌های قانونی و تسهیلاتی استفاده می‌کنیم که بتوان اتفاقات زیربنایی بسیار خوبی در استان شکل داد که گردشگری را به محور توسعه استان تبدیل کند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha