نمایشگاه گردشگری، مجالی برای حرف‌های تازه

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بهترین فرصت برای ارائه حرف‌ها و ایده‌های تازه در حوزه گردشگری است.

محسن اکبرپور کیاسری سرپرست امور فرهنگی و روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در یادداشتی نوشت: تلاش فعالان صنعت گردشگری برای حضور قدرتمند در نمایشگاه گردشگری امسال ستودنی است، استقبال از بزرگ‌ترین رویداد گردشگری در کشور نشان دهنده و نوید روزهای خوب در نوروز و سال آینده است. 

صنعتی که به بهانه کرونا گوشه‌گیر شده بود، امروز با قدرت زیادی به عرصه و جایگاه اصلی خود برگشته و قطعا این پویایی در عرصه‌های بین‌المللی نیز خود را نشان خواهد داد.

اما نکته مهم در نمایشگاه بعد از ساخت یک غرفه در شأن مجموعه‌های بزرگ، محتوای هوشمندانه، جدید و خلاقانه آن است که نیاز اصلی گردشگری ایران محسوب می‌شود. 

هزینه‌های بالای ساخت‌وساز یک فضای چند صد متری زمانی به نتیجه دل خواه می‌رسد که محتوایی هم رده و در همان سطح از خود ارائه کند. 

شیوه های جدید بازاریابی ارائه و انتشار ویدیوهای چند زبانه بر اساس نیاز بازار هدف، استفاده از به‌روزترین ابزارهای گرافیکی و... همه و همه برای رسیدین به این محتوای ارزشمند ضروری است.

نمایشگاه‌های بزرگ دنیا و تجربه‌های مهم آن‌ها می‌تواند در ارائه شیو های خلاقانه کمک شایانی کند، رویداد اکسپو آخرین دستاورد کشورهای دنیا را برای جلب مخاطبان نمایشگاه ارائه کرد و حتما نمایشگاه بزرگ گردشگری ایران می‌تواند در این مسیر موفق باشد، رویدادی که از چند ماه پیش تلاش برای مشارکت همه فعالان گردشگری آغاز شده و امروز با استقبال بالایی برای شرکت در آن روبه‌رو است.

تبلیغات حلقه مفقوده این نمایشگاه در سال‌های گذشته بود، تبلیغاتی که در بطن جامعه شکل گیرد و با استفاده از به‌روزترین ابزار انتشار که همان فضای مجازی است در اختیار مردم قرار گیرد. 

موضوعی که شاید در سال های گذشته توجه چندانی به آن نشده بود و همیشه در حداقل‌های ممکن سعی در جذب لحظه‌ای مخاطبان گذری برای این رویداد مهم فرهنگی و گردشگری کشور را داشته است.

همه این مسیر باشکوه می‌بایست با یک محتوای کامل و جانانه به جذب گردشگر داخلی و به خصوص گردشگر خارجی بیانجامد و قطعا باید برای این رویداد که در مسیر واقعی بین‌المللی شدن است، باید از بهترین‌های خود استفاده کرد.

تجربه نمایشگاه‌های گذشته نشان داده جدای از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاران زیادی برای تعامل و مشاهده آخرین داشته‌های این صنعت، راهی نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهند شد. فرصتی که قطعا به این شکل کامل و هدفمند کمتر در طول یک سال پیش خواهد آمد. 

حضور اشخاصی که برای هزینه در پروژه‌های کلان آمادگی کامل دارند، اما می‌بایست خود و تیم اقتصادی شان را متقاعد به این مشارکت کرد. بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که با اطلاعات و شرایط مشارکت خوبی تهیه شده نیازمند ارائه به بهترین شکل و با چند زبان است تا سرمایه‌گذاران علاقمند در این بخش را برای این همکاری و همراهی پای‌کار آورد.

موعد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با سرعت زیادی در حال رسیدن است و باید تمام داشته‌های خود را برای ارائه به‌روز ترین دستاوردها و فرصت‌ها با تمام ابزارهای موجود به کاربست. فرصتی که تکرار آن مستلزم زمان یک ساله و هزینه بسیار بالا برای فعالان این صنعت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha