برگزاری میزخدمت میراث‌فرهنگی در زادگاه میوه‌های گرمسیری سیستان و بلوچستان 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک از برگزاری میز خدمت میراث‌فرهنگی به مناسبت دهه‌فجر در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، طاهر میرزایی اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر و با هدف رسیدگی به مطالبات مردمی و شنیدن دغدغه‌های شهروندان و صنعتگران، میز خدمت در بخش کهیر شهرستان کنارک برگزار شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک افزود: در این جلسه مردم، صنعتگران و بومیان منطقه خواسته‌های خود را مطرح کردند و مقرر شد تا بر اساس چارچوب و ضوابط به همه این درخواست‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود و میزهای خدمت تداوم یافته و در دیگر بخش‌ها و روستاها نیز اجرایی شود و صرفا منوط به مناسبت‌های خاص نباشد.  

او ادامه داد: در این ایام رژه قایق‌های موتوری، تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره) و شهدا به مناسبت دهه فجر انجام شد و بخشی از دستاوردهای اداره میراث‌فرهنگی در زمینه‌های مختلف به اطلاع مردم منطقه رسید.  

به گفته میرزایی، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به حوزه میوه‌های گرمسیری منطقه از جمله مواردی بود که در این میز خدمت مطرح شد. 

شهرستان کنارک به زادگاه میوه‌های گرمسیری معروف است و بخش کهیر بیشترین جاذبه‌های طبیعی از قبیل گل‌افشانها رادارد. بندرتنگ کلکسیونی از جاذبه‌های طبیعی مانند تلاقی کویر و دریا، کشتی سنگی، دره تندیس‌ها، جنگل، انجیر معابد را دارد. گردشگری کشاورزی و داشتن انواع میوهای گرمسیری در باغات کهیر نیز جزو پرظرفیت‌ترین بخش‌های شهرستان کنارک است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha