دستگیری باند حفاران غیر مجاز در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز در تپه تاریخی روستای کردلر ارومیه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، بهزاد حجابی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از کسب اطلاع از انجام حفاری غیرمجاز در این روستا، موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت اداره‌کل مورد رصد قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در نهایت بعد از چندین روز کارهای اطلاعاتی و پس از هماهنگی  و کسب مجوز ورود به منزل از مقام دادستانی طی یک عملیات ضربتی با همکاری فرماندهی کلانتری گلمانخانه و سپاه پاسداران ارومیه حفاران غیرمجاز در حین تحصیل آثار تاریخی و فرهنگی دستگیر و برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

حجابی با بیان اینکه آلات و ادوات حفاری نیز از آنها کشف و ضبط شد، گفت: جا دارد از تلاش و زحمات همه ارگان‌های خدوم امنیتی، انتظامی، قضایی که در راستای کاهش جرائم علیه میراث، یگان حفاظت آذربایجان غربی را حمایت وهمکاری می‌کنند تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha