کمیته‌های ستاد نوروزی دزفول برای ماه رمضان تدابیر ویژه بیاندیشند

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر دزفول بر اندیشیدن تدابیر ویژه برای گردشگران نوروزی باتوجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دزفول ویژه نوروز ۱۴۰۳، ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، باحضور امیر یساری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه دزفول، حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی و دبیر ستاد و تعدادی از رؤسای کمیته‌های پانزده‌گانه در محل فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار شد.

حمیدرضا خادم، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان دزفول در این نشست اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت سفر ۱۴۰۳ توسط ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در سطح استان و شهرستان با عنوان ستادهای اجرایی فعالیت می‌کنند و در پیش بودن ایام عید نوروز، لازم است با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل به استقبال نوروز برویم چراکه ستاد سفر یک ستاد دائمی است که در ایام پیک سفر فعالیت بیشتری دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان دزفول عنوان کرد: شهرستان دزفول باتوجه به ظرفیت‌های بالا و شرایط آب و هوایی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی که دارد هر سال پذیرای مهمانان زیادی در ایام نوروز است که باید برای استقبال مناسب از آن‌ها تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود و ادارات (کمیته‌های ۱۲گانه) پای کار بیایند و همه تلاش‌مان را بکنیم که در نهایت بتوانیم همه در کنار هم عید نوروز خوبی برای مردم شهرستان و گردشگرانی که وارد این شهرستان می‌شوند به ارمغان بیاوریم.

او تأکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به پاکسازی و تنظیف مناطق شهری، روستایی نصب علائم و فضاسازی محیط شهر و روستا اقدامات لازم را ترتیب دهند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول افزود: در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به‌عنوان رئیس ستاد، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار به‌عنوان قائم‌مقام و جانشین ستاد، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دبیرستاد و ۱۲ کمیته به‌عنوان کمیته‌های اصلی ستاد هستند.

در این جلسه خادم، دبیر ستاد سفرهای نوروزی ۱۵ کمیته تخصصی در قالب کمیته‌های خدمات حمل‌ونقل، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی، امنیتی، ترافیک شهری، برنامه‌ریزی آمار، هماهنگی امور شهرداری و دهیاری‌ها، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت و سلامت و محیط زیستی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، سامان‌دهی و نظارت بر فضاهای اقامه نماز راه‌های مواصلاتی کشور، ۳۰*۶۰ استراحتگاه‌های بین‌راهی، راهیان نور، گردشگری دریایی و سواحل و کمیته رودخانه‌ها و دریاچه‌ها گزارش هایی ارائه کرد و مقرر شد تا این کمیته‌ها نسبت به برگزاری جلسات تخصصی و اعلام برنامه‌های خود به دبیرخانه ستاد اقدام کنند.

خادم بر ارسال لیست کشیک کارکنان به همراه شماره تماس و ارائه آمار به صورت روزانه به دبیرخانه ستاد تأکید و اعلام کرد: در نظر گرفتن تدابیر ویژه باتوجه به تقارن ایام تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین مواردی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha