ویژه برنامه دهه فجر در گنبد سلطانیه برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن اسلامی و دهه‌ی فجر با حضور امام جمعه، فرماندار و معاونین فرمانداری شهرستان، اعضای شورای اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه زنجان و سلطانیه، جمعی از مسئولان شهرستان و مردم شهرستان در تربت خانه گنبدسلطانیه برگزار شد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ظهر روز دوشنبه ۱۶ بهمن در این مراسم در تربت خانه گنبد سلطانیه گفت: اصل محوری در زمینه حاکمیت ملی اصل پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در این اصل آمده است: حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: دهه مبارک فجر به عنوان نماد اراده ملت عدالت طلب و خاستگاه تبلور ارزش‌های اسلامی و ملی، نمود به ثمر رسیدن ایثار و از جان گذشتگی مردم آزاده ایران زمین است. برنامه‌های مختلفی به مناسبت فرارسیدن دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن توسط در استان پیش بینی شده و به اجرا در می‌آید.

ویژه برنامه دهه فجر در گنبد سلطانیه برگزار شد

 
صفوی گفت: بازدید رایگان از اماکن گردشگری و تاریخی در روز ۲۲ بهمن ماه، اهتزار پرچم جمهوری اسلامی بر فراز گنبدسلطانیه، افتتاح مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی با حضور مقامات استانی و محلی، برپایی نمایشگاه عکس، آذین‌بندی و غیره درحال انجام است. 

او گفت: عزتی که هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل وجود برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی است. کشور در هیچ مقطع زمانی، اقتدار کنونی را نداشته است که همه ما باید به آن افتخار کنیم. 

ویژه برنامه دهه فجر در گنبد سلطانیه برگزار شد


سرهنگ محسن سهندی گفت: زمانی که به تاریخ کشور رجوع کنیم خواهیم دید که ۲ هزار و ۸۰۰ سال قبل از میلاد کشورمان ایران دارای تمدن بود و زندگی در کشورهای غربی در همان عصر بر اساس بردگی بوده این در حالی است که کشوری مانند ایران که دارای تمدن، و یک کشور متمدن به شمار می‌آید. علت اصلی پیروزی انقلاب وجود حاکمیت الهی است حاکمیتی که متصل به اسلام و فقه شیعه بوده و مردم بیش از ۴۵ سال است که نسبت به انقلاب اسلامی به عزت، قدرت و حاکمیت آن اطلاع و آگاهی کامل دارند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی استان افزود: با اشاره به اینکه دهه فجر یکی از ماندگارترین مقاطع تاریخ ایران است گفت: دشمنان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف ترس داشته و با تبلیغات نادرست سعی در اجرای برنامه‌های خود دارند که باید آگاهی لازم را داشت. 

او با بیان اینکه در تداوم دهه فجر انقلاب اسلامی یک رویداد و امتحان بزرگ دیگری از حضور مردم به نام انتخابات وجود دارد، گفت: بر این اساس، جهت‌گیری تمامی برنامه‌ها باید به سمت امیدآفرینی، افزایش رضایت‌مندی مردم و افزایش مشارکت در انتخابات باشد. انتخابات قوی موجب شکل‌گیری مجلس قوی خواهد شد. 

ویژه برنامه دهه فجر در گنبد سلطانیه برگزار شد


حجت‌الاسلام سید عمرانی حسینی‌نسبت در این مراسم ضمن گرامیداشت ماه رجب و دهه فجر گفت: ظهور منجی عالم بشریت در گرو اجتماعی شدن شیعه‌ها است. 

امام جمعه شهرستان سلطانیه افزود: انقلاب اسلامی ایران پرچمدار مردم‌سالاری دینی است. از منظر امام ۱۷ شهریور ۵۷، یا ۲۶ دی روز فرار شاه، ۱۲ و ۲۲ بهمن را و از منظر مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی، یا تشییع میلیونی سردار سلیمانی و حمله موشکی به آمریکا ایام الله است. اتحاد امام و امت رمز پیروزی بود؛ همان‌طورکه در طول این سال‌ها نیز رمز پیروزی در برابر دشمنان همین نکته است. 

او گفت: وظیفه جبهه انقلاب در برابر راهبرد جبهه دشمن، تبیین و روشنگری با استفاده از ظرفیت دهه فجر است. بررسی دقیق منابع دینی نمایانگر آن است که این فقه دارای رویکردی اجتماعی است. و شیعه اجتماعی در کمک به یکدیگر است. 

ویژه برنامه دهه فجر در گنبد سلطانیه برگزار شد


محمدرضا براتی گفت: انقلاب اسلامی بسیار شکوهمند است و در این ۴۵ سال ما رتبه‌های خوبی را توانستیم در حوزه صنعت، ماشین آلات و هواپیما کسب کرده ایم. عزت و اقتدار ایران و ایرانیان، یکی از اساسی‌ترین نعمات پیروزی انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود. 

فرماندار سلطانیه افزود: گنبد سلطانیه یکی از سرمایه‌های اصلی گردشگری استان و کشور است، دهه‌فجر فرصتی است برای تبلور مضاعف نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و صیانت از آن و دیدار از خانواده‌های معزز و معظم شهدا و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان، از جمله اوجب واجبات به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha