عیادت مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان از ۲ صنعتگر باسابقه در دهه فجر  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در دهه مبارک فجر با حضور در منزل دو صنعتگر باسابقه استان از آنها عیادت کرد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم شانزدهم بهمن‌ماه با حضور در منازل این دو صنعتگر که به دلیل بیماری و عمل جراحی امکان ادامه فعالیت هنری برایشان دشوار شده بود اظهار کرد: صنعتگران کارکشته و خبره که عمر خود را صرف معرفی، ترویج و آموزش صنایع‌دستی ارزشمند این استان کرده‌اند جزو مفاخر و افتخارات ما هستند و هرگز نباید فراموش شوند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این افراد با تربیت شاگردان و هنرجویان متعدد، کمک شایانی به پیشرفت صنایع‌دستی استان کرده‌اند و باید از تجربیات‌شان همواره استفاده کرد و تکریم آنها بر همه ما یک تکلیف است. 

یکی از این صنعتگران در این دیدار اظهار کرد: از کودکی مشغول به کار سوزن‌دوزی بودم و در کنار آن صنایع‌دستی دیگری را انجام داده‌ام و تا زمانی که توان در بدن داشتم برای گسترش این هنر بومی سیستان و بلوچستان تلاش کردم. 

پری ریگی افزود: در حال حاضر ضمن آموزش بالغ بر ۳۰۰ هنرجو، سوزن‌دوزی را به دخترم نیز آموزش داده‌ام تا ادامه دهنده راه من باشد و گرد فراموشی بر این هنر اصیل ننشیند. 

یکی دیگر از این صنعتگران گفت: بنده در رشته‌های متعدد صنایع‌دستی فعالیت کرده‌ام و در مدت حدود ۳۰ سال فعالیت در این عرصه هنرجویان زیادی را آموزش داده‌ام. 

فاطمه الهی‌بخش افزود:  اینکه مدیرکل میراث‌فرهنگی به یاد صنعتگران قدیمی استان است جای تقدیر و قدردانی دارد و از این اقدام ارزشمند تشکر می‌کنم. 

در پایان این دیدارها نیز مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از تلاش‌های خالصانه این دو صنعتگر باسابقه استان با اهدا لوح و هدیه تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha