برند صنایع‌دستی ماهتوی شهرستان چالوس رونمایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رونمایی برند صنایع‌دستی و تولید دست‌بافته‌های داری با عنوان ماهتو در شهرستان چالوس در دهه مبارک فجر، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی با بیان این مطلب که ️صنایع‌دستی شهرستان چالوس روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق ساکنان کرانه دریای خزر است، اظهار کرد: این برند صنایع‌دستی که در زمینه دست‌بافته‌های داری گلیم، ساچیم و چادرشب فعالیت می‌کند، در دهه فجر، رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به فعالیت ۲۵۰ صنعتگر و ۴۰ کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این شهرستان، افزود: صنایع‌دستی در چالوس با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۸۰ هنرمند بیمه شده یکی از مراکز مهم تولید صنایع‌دستی در مازندران به شمار می‌آید.

ایزدی از برندسازی هشت محصول صنایع‌دستی در این شهر خبر داد و تصریح کرد: کسب مهر اصالت پنج اثر صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم، ساچیم، سفال‌ و البسه محلی و یک مورد ثبت جهانی یونسکو در رشته ساچیم بافی از جمله افتخارات هنری هنرمندان این شهر محسوب می‌شود.

او از شهرستان چالوس به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای مازندران یاد کرد و گفت: در صورت ایجاد فضاهای مختلف همچون بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی به به پرفروش‌ترین مراکز صنایع‌دستی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha