تشکیل کارگروه برای ۵ رشته صنایع‌دستی اهواز

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز با اشاره به برپایی نشست توانمندسازی صنعتگران گفت: در این جلسه، پنج کارگروه برای پنج رشته صنایع‌دستی شهرستان تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، زهره پرویزی اظهار کرد: جلسه کارگروه توانمندسازی صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان باحضور جمعی از فعالان این عرصه، ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز برگزار شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز تصریح کرد: این جلسه مشتمل از فعالان صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، سفال، سرامیک، چرم‌دوزی و چهل‌تکه‌دوزی بود که با انتخاب دو نفر سرگروه در هرشته ـ صنعت، کارگروه این رشته‌ها تشکیل و با فعالیت دواوطلبانه سرگروه‌ها آغاز به کار کرد.

او افزود: هدف از ایجاد این کارگروه‌ها، توانمندسازی صنعتگران نوپا در عرصه‌های طراحی، تولید، فروش و همچنین افزایش سطح کیفی تولیدات از راه برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی و نیز برگزاری دوره‌های بازاریابی و کسب و کار با هم‌کاری و هم‌پوشانی داوطلبانه صنعتگران است.

پرویزی با بیان این‌که در خلال این جلسه، پیشنهاد ایجاد کتابخانه تخصصی صنایع‌دستی با همیاری داوطلبانه صنعتگران مطرح و با استقبال صنعتگران به جهت همکاری مواجه شد افزود: همچنین در این جلسه به ساماندهی نحوه شرکت در نمایشگاه‌ها و الزامات ورود به نمایشگاه از لحاظ بصری نیز اشاره شد.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به تنوع بالای رشته‌های صنایع‌دستی در شهر اهواز، کارگروه‌های دیگررشته‌های صنایع‌دستی نیز در هفته‌های تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha