افتتاح کارگاه میناکاری در کرمانشاه/ ضرورت تشکیل زنجیره ارزش میناکاری در استان

همزمان با دهه مبارک فجر یک واحد کارگاه میناکاری با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه همزمان با دهه مبارک با حضور معاون امور اقتصادی و مشاور امور بانوان استانداری کرمانشاه، مدیرکل میراث‌فرهنگی و معاون صنایع‌دستی استان یک واحد کارگاه تولیدی میناکاری در شهر کرمانشاه افتتاح شد. 

عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در حاشیه افتتاح این کارگاه صنایع‌دستی، اظهار کرد: میناکاری کرمانشاه قابلیت رقابت با استان‌های مطرح در این حوزه را دارد که با توجه به اشتغالزایی بالا باید مورد توجه قرار گیرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باید زنجیره ارزش میناکاری در استان به شکل کامل شکل بگیرد تا شاهد شکوفایی این هنر صنعت و اقتصادی شدن آن باشیم. 

او افزود: استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای برای توجه به آموزش و ترویج این رشته و نیز توسعه کارگاه‌های ساخت سفال و تهیه مواد اولیه از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. 

محمدی گفت: همچنین توجه به بازاریابی و فروش و توسعه بازارچه‌های دائمی و فصلی ازجمله مواردی است که در این زنجیره ارزش باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین داریوش فرمانی در خصوص این کارگاه اظهارکرد: این کارگاه بزرگ صنایع‌دستی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: برای تکمیل زنجیره ارزش تولید میناکاری در استان سه کارگاه سفالگری در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، جوانرود و کرمانشاه در دست احداث است.

او گفت: ضرورت نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات برای افزایش دوره‌های آموزشی تخصصی و رایگان برای بهبود طراحی و نوآوری و آموزش بازاریابی از جمله ضروریات این حوزه برای تشکیل زنجیره ارزش است. 

فرمانی افزود: توسعه بازارچه‌های دائمی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی و نیز استفاده از ظرفیت بازار عراق از جمله رویکردهای ما برای بهبود بازار فروش تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان است. 

اودر خاتمه تصریح کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش نیازمند این هستیم که همه دستگاه‌های ذی‌ربط کمک کنند تا این اتفاق بزرگ در استان شکل بگیرد. 

در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند وصنعتگر در ۷۵ رشته فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402111901206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha