گشایش دو مرکز خدمات گردشگری و صنایع‌دستی در لالی خوزستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لالی از گشایش دو طرح گردشگری و آموزش و تولید صنایع‌دستی همزمان با چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اردشیر کوهزاد ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در آیین گشایش این دو طرح گفت: باتوجه به پیشینه سفالگری در شهرستان لالی، تلاش‌هایی در راستای احیا و ترویج این رشته با کمک یک مرکز آموزشی و دهیاری در روستای ططرآباد صورت گرفت که به همت دهیاری این روستا ساختمان دهیاری به مدت پنج سال به صورت رایگان در اختیار اداره میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لالی افزود: دهیاری ططرآباد در راستای کمک به ترویج این رشته، به تعمیر و بازسازی بخشی از این ساختمان در قالب بازسازی، رنگ‌آمیزی و اصلاح سرویس بهداشتی و برق اقدام کرد که با گشایش این ساختمان، خط تولید سفال در شهرستان لالی آغاز شد.

او تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز این کارگاه سفالگری از راه تأمین‌اعتبار دو میلیارد تومانی خریداری و نصب و به‌زودی وارد مرحله آموزش و تولید خواهیم شد.

کوهزاد در جریان گشایش مرکز خدمات گردشگری چم‌سور نیز اظهار کرد: مرکز خدمات گردشگری چم‌سور که از سال ۹۵ کلنگ‌زنی شده بود، با تزریق سه دوره اعتبار (در مجموع چهار میلیارد تومان) سرانجام تکمیل و همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و باحضور امام‌جمعه شهرستان، فرماندار و برخی از مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

او افزود: این مجتمع شامل سه واحد سوئیت، دو واحد نمازخانه، یک واحد فروشگاهی و هشت چشمه سرویس بهداشتی است که در مساحتی بالغ بر ۷۰۰ متر مربع در منطقه خوش آب و هوای چم‌سور آماده خدمات‌رسانی موقت تا تکمیل نهایی و واگذاری از طریق ماده ۲۷ با شرایط پیشنهادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان است.

منطقه چم‌سور در فاصله پنج کیلومتری شهر لالی واقع شده است و از نقاط گردشگرپذیر منطقه محسوب می‌شود که هرسال در ایام مختلف سال شاهد ورود گردشگرانی از مسجدسلیمان، ایذه، هفتکل و خود لالی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111901221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha