فیلم سینمایی «پروین» شاعرانه ساخته شده و مردم آن‌را دوست دارند/ خلاء ساخت فیلم‌هایی با هدف معرفی مفاخر زن ایرانی حس می‌شد

بازیگر نقش مادر پروین اعتصامی در فیلم سینمایی «پروین» گفت: فرم اجرا و محتوای فیلم با یکدیگر هماهنگ شده و فیلم بسیار شاعرانه‌ای از آب در آمده است. 

آزیتا حاجیان، بازیگر سینما و تئاتر و ایفاگر نقش مادر پروین اعتصامی در فیلم سینمایی «پروین» در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا در خصوص استقبال مردم از این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: استقبال از این فیلم بسیار ویژه بود. در طول چند اکرانی که این فیلم در جشنواره فیلم فجر داشت، در کنار مردم برای تماشای فیلم حضور داشتم و خوشبختانه مردم فیلم را دوست داشتند. چرا که از نظر من این فیلم، فیلم یک شاعر بزرگ جهانی است نه تنها ایران. اشعار پروین اعتصامی، جهانی است و صرفا مختص به ایران نیست. 

او افزود: فرم اجرا و محتوای فیلم با یکدیگر هماهنگ است و فیلم بسیار شاعرانه‌ای شده است. 

آزیتا حاجیان ادامه داد: خوشحالم که این فیلم، یک فیلم قابل دفاع و ارزنده‌ای شده است و برای نسل جوان این کشور به یادگار می‌ماند؛ چراکه نسل جوان، نسل بسیار مهمی است و فردای این کشور دست این نسل است و امیدوارم که از ما میراث درست و خاطرت خوبی برای ساختن کشور و حتی دنیا داشته باشند. 

ایفاگر نقش مادر پروین اعتصامی همچنین با بیان اینکه باید وقتی از دنیا می‌رویم یک جهان بهتر از زمانی که در آن زندگی می‌کردیم از خودمان به جا بگذاریم، گفت: امیدوارم که این اتفاق بیفتد و این فیلم به تمامی_ فیلم‌سازان انگیزه بدهد تا از بزرگان ما که میراث معنوی، ملی و جهانی هستند فیلم‌سازی کنند. فیلم، ماندگار است و این زبان ارتباطی است که نسل جدید آن را پذیراست. 

حاجیان در پایان با اشاره به وجود خلاء ساخت فیلم‌هایی با هدف معرفی زندگی مفاخر زن ایرانی، افزود: جای چنین فیلم هایی در سینما خالی است. ما درباره تمام موضوعات فیلم‌سازی می‌کنیم اما از مفاخر خود خصوصا مفاخر زن در تاریخ پر عظمت ایران غفلت می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112001253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha