دومین جشنواره گردشگری «چَنگال» در ایرانشهر سیستان و بلوچستان برگزار شد  

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر از برگزاری دومین جشنواره گردشگری چنگال به مناسبت گرامی داشت دهه فجر و مبعث حضرت رسول‌اکرم (ص) در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رحمان‌ریگی روز جمعه ۲۰ بهمن ماه در حاشیه دومین جشنواره گردشگری «چَنگال» در ایرانشهر اظهار کرد: در این رویداد گردشگری تعداد ۲۲ غرفه نمایشگاهی در مجموعه سربازخانه قلعه تاریخی ناصری شامل انواع غذاها و شیرینی‌جات بومی و محلی خاص منطقه ایرانشهر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایرانشهر با اشاره به اینکه جشنواره با محوریت جوانان و بانوان و مشارکت فرمانداری، شهرداری، آموزش وپرورش و جهادکشاورزی شهرستان برگزار شد، افزود: به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی برنامه‌های مفرحی از جمله مسابقات بومی و محلی، موسیقی محلی و آیینی، جنگ شادی، سیاه چادر، نمایش توانمندی‌های جوانان و بانوان، کسب و کارهای خانگی و مجازی اجرایی شد. 

او تصریح کرد: «چنگال» نوعی حلوای محلی بر پایه خرما و نان است که در شهرهای مرکزی سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود و در ایام ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده در این منطقه را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha