فعالان صنایع‌دستی و سوزن‌دوز بمپور در سیستان و بلوچستان تجلیل شدند  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بمپور گفت: به مناسبت دهه فجر ۳۰ نفر از صنعتگران و بانوان سوزن‌دوز و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان تجلیل شدند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدعمر کیانی‌پور اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر و با مشارکت فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، آموزش و پرورش و شهرداری بمپور جشنواره مهر و میار در محل باغ خالصه این شهرستان برگزار شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بمپور با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشن ایجاد شادی، شور و نشاط اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان و مردم است، بیان کرد: در این جشنواره از گروه‌های موسیقی متفاوت از جمله موسیقی بمپور زمین، موسیقی دونلی نواز و گیتاریست‌ها که تلفیقی از موسیقی پاپ و سنتی بود دعوت شد که با استقبال خوب مردم نیز روبه‌رو شد.  

او ادامه داد: همچنین گروه‌های سرود، نمایش و قصه‌های محلی نیز به اجرا پرداختند که برپایی کارگاه‌های طراحی، نقاشی و بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این جشنواره انجام شد.  

به گفته کیانی پور، در پایان نیز ۴۰ نفر از پیشکسوتان و جوانان شهرستان و همچنین ۳۰ نفر از هنرمندان سوزن‌دوز، فعالان حوزه گردشگری، همیاران و عوامل پایگاه میراث‌فرهنگی توسط فرماندار با اهدا لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha