استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت از آثار تاریخی استان اردبیل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به تعدد و پراکندگی آثار تاریخی استان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت از این آثار هستیم.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، سرهنگ ناصر شکری گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان اردبیل و تعداد بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر ثبت ملی و بیش از سه هزار اثر شناسایی شده، نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفاظت از این آثار هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: آثار تاریخی در اقصی نقاط استان و بعضا در مناطق صعب‌ العبور پراکنده‌اند که حفاظت از این آثار به سبب محدودیت نیروی انسانی و تجهیزات سازمانی امکان‌پذیر نیست و مشارکت‌های اجتماعی در این راستا موثر است.

 او تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر مشارکت‌های اجتماعی از جمله شوراها و دهیاری‌های سطح استان از اولویت‌های اصلی وزارت میراث‌ فرهنگی در امر حفظ و حراست از آثار تاریخی محسوب می‌شود.

سرهنگ شکری با اشاره به راه‌های ارتباط مردمی، ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت عمومی جامعه، شماره تلفن ۰۹۶۶۲ در سطح ملی و شماره‌های ۳۳۲۳۴۰۵۰ و ۳۳۲۴۱۰۷۰ در سطح استانی، به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات هم استانی‌های عزیز در ارتباط با فعالیت مجرمان و متخلفان حوزه میراث‌ فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha