ضرورت معرفی استان مرکزی به عنوان پایتخت مفاخر و مشاهیر ایران زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان مرکزی بهشت مفاخر، سرزمین آفتاب، پایتخت مفاخر و مشاهیر ایران زمین است که باید بیش از پیش معرفی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان در حاشیه جلسه هماهنگی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران  ۱۹ بمن ماه گفت: ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه بناهای تاریخی، گردشگری و صنایع دستی در استان مرکزی وجود دارد که به نظر می‌رسد در خصوص تبلیغ، معرفی و اطلاع رسانی آنها باید بیش از پیش اقدام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد:  بازار اراک بنایی کم نظیر و از آثار تاریخی پرافتخار استان است که به لحاظ شرایط هندسی و بافت شطرنجی پیرامونش بسیار منحصربفرد است، بنابراین هرگونه تلاش برای احیا و بازسازی بافت آن ارزشمند است.

او با بیان اینکه در صنایع دستی استان سوابق و غنای بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: اساتید بسیاری در صنایع دستی از  استان برخاسته‌اند و گرامی داشت آنها از لزوم ادامه توسعه این صنعت است.

مرزبان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان مرکزی گفت: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر و مشاهیر فرهنگی بزرگی در کشور است که انتظار می‌رود در سطح کشور همایش‌هایی برگزار و هویت این چهره‌های برجسته فرهنگی به همگان بیش از پیش معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha