ساماندهی پایانه‌های مرزی برای جذب گردشگر ضروری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای جذب گردشگر و جلب رضایت آنها ساماندهی پایانه‌های مرزی ضروری است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ در جلسه کمیته گردشگری با اعلام این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که مرزها دروازه ورود به کشور محسوب می‌شوند هرگونه برخورد نامناسب و فضای محیطی نازیبا می‌تواند ذهنیت منفی ایجاد کند تا آنها را برای سفر به ایران دلسرد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: میزبانی شایسته از مسافران از همان بدو ورود به کشور باید در دستور کار قرار بگیرد و در این راستا ضمن برخورد خوش‌رویانه و تسهیل امور باید با رنگ‌امیزی، طراحی مناسب پایانه‌های مرزی، نصب بیلبوردهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تلویزیون‌های شهری فضای زیبایی در پایانه‌ها ایجاد شود و با استقرار راهنمایان گردشگری ظرفیت‌های آذربایجان غربی به مسافران معرفی شود.

او گفت: خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم به مرزها یک نگاه توسعه‌ای و فرصتی بوده و باید قدردان این نگاه بود و برای این منظور پروژه ایجاد منطقه ویژه سرو در ارومیه کلنگ‌زنی شده مرزکوزه‌رش سلماس برای تردد مسافران بازگشایی می‌شود و اقدامات بسیاری که برای نخستین بار در مرزها انجام می‌شود همگی نشان از عزم جدی دولت برای استفاده از ظرفیت‌های مرزها است.

صفری تصریح کرد: همچنین تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای برای جذب گردشگر به‌ویژه در مسیرهای منتهی به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: سالانه مسافران زیادی از آذربایجان غربی عبور کرده و راهی ترکیه می‌شوند که با ایجاد ظرفیت‌های تفریحی، گردشگری و نیز معرفی آن ظرفیت‌ها باید شرایطی را فراهم کرد که این مسافران به جای عبور از استان چند روزی را نیز در آن اقامت کنند.

او خاطرنشان کرد: در این راستا هرکدام از دستگاه‌های مربوطه و فعالان گردشگری می‌توانند به نوبه خود در معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha