بهره‌برداری از ۱۳ طرح گردشگری در ایام دهه فجر/ ضرورت گسترش زیرساخت‌های گردشگری البرز

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ضمن تبریک ایام دهه فجرو فرا رسیدن یوم اله ۲۲ بهمن از افتتاح ۱۳ پروژه گردشگری شامل اقامتگاه بومگردی، مهمانپذیر و واحد پذیرای سنتی و دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در این ایام در استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز رحیم خاکی روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه گردشگری یکی از موضوعات مورد تأکید در دولت مردمی و از رسالت های وزارت متبوع است که برای این منظور در استان البرز معرفی ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری مد نظر قرار دارد.

رحیم خاکی با اشاره به اینکه گسترش زیرساخت های اقامتی در استان البرز یکی از نیازهای ویژه گردشگری است، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان البرز و همچنین تأکید مقام عالی استان بر توسعه بومگردی، در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز اضافه کرد: در ایام دهه فجر دو مجموعه اقامتی بومگردی در روستای عبدل آباد شهرستان نظرآباد و روستای شِلنَک بخش آسارا در محور کرج چالوس با ظرفیت مجموعا ۳۰ تخت افتتاح شدند. همچنین یک مهمانپذیر با ۶۷ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد.

خاکی دیگر طرح‌هایی که در این ایام به بهره‌برداری رسیدند را شامل سه واحد پذیرایی سنتی در کرج و فردیس و ۷ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی برشمرد و حجم سرمایه‌گذاری مجموع این ۱۳ طرح را ۱۸۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

او در پایان حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری استان را یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه دانست و گفت: گسترش گردشگری به عنوان صنعتی فرابخشی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف برای صدور مجوز احداث تأسیسات گردشگری دارد و اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه با تسهیل صدور موافقت‌های اصولی سعی در کمک به گسترش سرمایه‌گذاری به خصوص در زمینه زیرساخت‌های گردشگری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha