کشف انگشتر ۸۰۰ ساله در یک قلعه قدیمی

باستان‌شناسان در حال کاوش در قلعه معروف به قلعه سلطنتی واوِل (Wawel) بودند که یک انگشتر باستانی را کشف کردند.

به‌گزارش میراث آریا، باستان‌شناسانی که مشغول کاوش در قطعه معروف به قلعه سلطنتی واوِل (Wawel) بودند، یک جواهر باستانی شبیه به انگشتر را کشف کردند. این حلقه که شاید حدود ۸۰۰ سال پیش، در انگشت زن ثروتمندی که در خیابان‌های کراکوفِ لهستان قدم می‌زد می‌درخشید، حالا در زیرزمین این  قلعه پیدا شده است.

کشف انگشتر ۸۰۰ ساله در یک قلعه قدیمی

این نوع حلقه‌ها معمولاً فاقد هر نوع تزئینی هستند، اما به گفته کارشناسان، این دست‌سازه کشف‌شده در واوِل دارای حکاکی پیچیده و منحصر به فردی است. در واقع، تنها نمونه دارای تصویر انسان است که روی یک حلقه قرون وسطایی در لهستان یافت شده است. این حلقه دارای یک سطح تزئینی است که دو چهره انسانی متقارن را نشان می‌دهد.

کارشناسان خاطرنشان کردند که این حکاکی با مسیحیت ارتباطی ندارد و ممکن است به ژانوس، خدای رومی با دو چهره اشاره داشته باشد. ساخت این حلقه شبیه سایر یافته‌های لهستانی است، بنابراین سازنده آن احتمالاً محلی بوده است.

کشف انگشتر ۸۰۰ ساله در یک قلعه قدیمی

تپه واول و قلعه سلطنتی واول در کراکوف مانند آکروپولیس برای آتن باستان یا تپه کاپیتولین برای روم بود. این قلعه از حدود سال ۹۶۰ پس از میلاد، زمانی که نخستین حاکم تاریخی کشور، آنجا را برای اقامت خود انتخاب کرد، خانه پادشاهان لهستان بود.

سال ۱۹۳۰، این قلعه به یکی از موزه‌های هنری برتر لهستان تبدیل شد. از آن زمان، کارشناسان روی کاوش‌های باستان‌شناسی منظم نظارت می‌کنند تا درباره تاریخچه این سایت اطلاعات بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha