حفاران غیرمجاز در شهرستان تنکابن دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در شهرستان تنکابن، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ضمن بیان خبر فوق گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌ حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان تنکابن و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی اقدام به حفاری فردی با هویت معلوم در منزل شخصی خود، بلافاصله ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل مورد نظر، در یک عملیات ضربتی توانستند یک دستگاه فلزیاب به همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این‌ رابطه چهار نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

او تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha