ثبت ۳ اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت سه اثر میراث طبیعی شامل سه درخت کهن‌سال چنار استان در فهرست آثار ملی طبیعی ایران خبر داد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: در جلسه اخیر شورای عالی ثبت آثار طبیعی کشور که با حضور اساتید و پیشکسوتان حوزه جنگل و محیط‌زیست کشور، نمایندگان تام‌الاختیار محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و مدیرکل ثبت آثار تاریخی-فرهنگی و طبیعی کشور در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، تعداد سه اثر طبیعی استان با تائید و تصویب در کمیته مذکور در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آثار شامل درخت کهن‌سال چنار روستای کلاسنگیان گرگان، درخت چنار کهن‌سال روستای آبپران گالیکش و درخت چنار کهن‌سال روستای یکه چنار شهرستان مراوه‌تپه با سن حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ سال است.

او یادآور شد: با ثبت این سه اثر، تعداد آثار استان گلستان در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به  ۴۴ اثر رسید.

ساوری ابراز امیدواری کرد با توجه به وجود چشمه‌ها، آبشارها و مواریث طبیعی فراوان در استان، با ثبت این آثار طبیعی ارزشمند در فهرست آثار ملی کشور گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی و ارزشمند نگارستان ایران برداشته و زمینه جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان بیش‌ازپیش فراهم شود.

لوح ثبت این آثار پس از طی تشریفات قانونی با امضای مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر و ابلاغ خواهد شد.

ثبت ۳ اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی

ثبت ۳ اثر طبیعی استان گلستان در فهرست آثار ملی

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha