ایلام در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح ملی دارد

استاندار ایلام در حاشیه بازدید از غرفه استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: ایلام در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی حرف های زیادی برای گفتن در سطح ملی دارد و کارنامه میراث‌فرهنگی استان در سطح ملی و استانی بسیار قابل قبول است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز ۲۳ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری صنایع وابسته تهران با ابراز خرسندی از دستاوردهای صنایع‌دستی و گردشگری استان در نمایشگاه تهران، افزود: از همه کسانی که در این نمایشگاه برای استان ایلام هنرنمایی می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار ایلام با بیان اینکه غرفه‌های ایلام در بخش صنایع‌دستی و گردشگری طبیعی بسیار قابل توجه است، افزود: استان ایلام دارای موقعیت‌های بکری به لحاظ گردشگری است.

او با اشاره به اینکه در سال جاری استان ایلام به واسطه زحمات رسانه‌ها، میراث‌فرهنگی و مسئولان در سطح ملی مطرح کردند و این استان به عنوان استان پدیده نوظهور گردشگری در سطح کشور معرفی شد.

استاندار ایلام اظهار کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری طبیعی در این نمایشگاه جای تقدیر و تشکر دارد و در معرفی استان بسیار تاثیر گذار است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه گردشگری سلامت به واسطه هم مرز بودن ایلام به سه استان از ظرفیت های مهم استان است، اظهار کرد: زیرساخت‌های استان مثل بیمارستان‌ها و پزشکان حاذق برای این ظرفیت گردشگری مهیا شده است و در این نمایشگاه زیرساخت‌های استان در بحث گردشگری سلامت در معرض دید عموم قرار گرفته بود که جای تقدیر دارد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام دارای یک تمدن و تاریخ کهن است و به جاذبه های گردشگری استان افزوده است.

او تصریح کرد: ایلام دارای ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری دفاع مقدس است، به واسطه یادمان های دفاع مقدس این استان سالانه پذیرای علاقه‌مندان زیادی از سراسر کشور است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه نمایشگاه خوبی برپا شده و ظرفیت های استان به خوبی معرفی شده است، گفت: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند علاوه بر منبع درآمد برای مردم، عاملی برای توسعه کل استان شود.

او گفت: توسعه بخش گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های استان است و قصد داریم ظرفیت های این بخش به محلی برای درآمد مردم تبدیل شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: اقتصاد گردشگری برای استان بسیار مهم است، ظرفیت‌ها برای فعال کردن اقتصاد گردشگری در استان وجود دارد.

بهرام‌نیا با اشاره به مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذاران در استان، افزود: بسته‌های جدیدی در بخش استانی و ملی به عنوان مشوق در حوزه گردشگری استان به زودی ارائه می‌شود.

او عنوان کرد: برای تسهیل‌گردی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی استان، ادارات نباید در ارائه مجوز و استعلام سخت‌گیری کنند، تسهیلات بانکی در سریع‌ترین زمان ممکن به سرمایه‌گذاران این بخش پرداخت شود.

استاندار ایلام ادامه داد: ایلام با داشتن‌ آب و هوای مختلف یکی مناطق بکر برای ایجاد بوم‌ گردی است و از هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی حمایت همه جانبه خواهیم داشت که خوشبختانه عملکرد میراث‌فرهنگی استان نسبت به گذشته مطلوب و مثبت بوده است وکارنامه میراث‌فرهنگی استان در سطح ملی و استانی بسیار قابل قبول است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha