نمایشگاه گردشگری تهران بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت عشایر قزوین

مدیرکل امور عشایر استان قزوین گفت: خوشبختانه امسال با همکاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توانستیم برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کنیم و فرصت خوبی برای معرفی جذابیت‌های زندگی عشایر مهیا شد تا این جامعه فعال و مولد را به مردم معرفی کنیم.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، محمد ابیت روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه استان قزوین گفت: گردشگری عشایر از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند فعال شود لذا با توجه به سنت‌ها و ویژگی‌های خاص عشایر اخیرا با یک تیم گردشگری قرارداد بسته‌ایم تا حوزه‌های گردشگری عشایر استان را شناسایی کرده و در زمینه گردش‌پذیر بودن این مناطق کار حرفه‌ای صورت گیرد.

این مدیر تصریح کرد: در این رویکرد درصددیم ظرفیت‌های گردشگری شناسایی شده را به مردم معرفی و عرضه کنیم که توسعه و رونق گردشگری عشایری و جذب گردشگر  درمحور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه عشایر استان قزوین در مناطق قزوین، کوهین، الموت، طارم و شهرستان‌های بویین‌زهرا، تاکستان و آوج سکونت دارند، ادامه داد: صنایع‌دستی عشایر هم از ظرفیت‌های مغفول‌مانده است که در این راستا نیز با شناسایی میراث ناملموس اخیرا چند نوع عروسک تولیدشده توسط عشایر را مورد توجه قرار داده‌ایم تا آن را به تولید انبوه برسانیم.

ابیت افزود: همچنین صبحانه و پخت‌وپز عشایری از دیگر محورهای مورد توجه ما هست که با کمک میراث‌فرهنگی برای عملی شدن آن اقدام کرده‌ایم.

ابیت گفت: در یک سال گذشته در سه نمایشگاه داخل استان و امروز هم در اولین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور یافته‌ایم تا ظرفیت‌های عشایر را معرفی کنیم.

مدیرکل امور عشایر استان قزوین از مردم دعوت کرد در روزهای باقیمانده از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری درتهران به‌ویژه سالن‌ شماره ۸ و ۹ و غرفه استان قزوین حتما دیدن کرده و با ظرفیت‌های گردشگری استان وعشایر آشنا شوند.

عشایر استان قزوین با معرفی ظرفیت‌های عشایر در زمینه سبک زندگی، صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و... در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و در غرفه استان قزوین حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha