گردشگری صنعتی را در شهرستان البرز فعال می‌کنیم

فرماندار شهرستان البرز در بازدید از غرفه استان قزوین در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: از سال آینده طرح گردشگری صنعتی را در این شهرستان فعال می‌کنیم.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز به همراه شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر الوند و مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲  از غرفه استان قزوین در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران بازدید کرد.

غفوری در حاشیه این بازدید گفت: این نمایشگاه از جذابیت‌های بسیار خوبی برخوردار بود و غرفه استان قزوین نیز با طرح کاروانسرای سعدالسلطنه فضای زیبایی را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایجاد کرده که از همه دست‌اندرکاران به‌ویژه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قدردانی می‌کنیم.

فرماندار البرز تصریح کرد: بدون تردید اگر به‌صورت هدفمند در خصوص ظرفیت‌های گردشگری متمرکز شده و برنامه‌ریزی کنیم در اقتصاد شهرها و روستاهای ما تاثیرگذار خواهد بود.

او اظهار کرد: از آنجا که بخش زیادی از ظرفیت‌های گردشگری معرفی‌شده به سمت کارگاه‌های تولیدی است به‌نظر می‌رسد ابتدا باید زیرساخت‌های تولیدی ایجاد شود تا بتوان محصول تولیدی را معرفی و عرضه کرد و به فروش رساند.

غفوری گفت: اگر بستر تولید مهیا شود حتما صنایع‌دستی می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند و با این هدف شاهد حضور شهر صنعتی البرز و شهرداری الوند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران هستیم.

گردشگری صنعتی را کلید می زنیم

فرماندار البرز افزود: در راستای توسعه گردشگری صنعتی شاهد حضور همکاران شهر صنعتی البرز به‌عنوان اولین شهر صنعتی کشور در این نمایشگاه هستیم تا مقدمات این کار را در این نمایشگاه کلید بزنیم و سال آینده آن را آغاز کنیم.

او یادآور شد: در شهر صنعتی البرز واحدهای بزرگ تولیدی داریم که صادرات خوبی دارند و گاهی شاهد حضور سفرا و نمایندگان آنها و میهمانان خارجی از این شرکت‌ها هستیم که فرصت مناسبی است تا آنها را در قالب( گردشگری صنعتی) با ظرفیت‌های سایر واحدهای صنعتی و تولیدی نیز آشنا کنیم.

غفوری گفت: با این کار می‌توانیم میهمانان خارجی را با توانمندی و ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری شهر الوند و شهر صنعتی البرز و حتی شهرستان البرز آشنا کنیم.

ایجاد بارارچه صنایع‌دستی در الوند

فرماندار البرز اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و بازدید از غرفه‌های سایر استان‌ها این دیدگاه را در مدیریت شهری و شهردار و رئیس شورای شهر الوند تقویت کرد تا از تولید محصولات مشاغل خانگی حمایت شود که در این زمینه نیز قرارشد برای راه‌اندازی بازارچه‌های محلی توسط شهرداری و شورا اقدام شده و از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت شود.

او اظهار کرد: نمایشگاه بهترین فرصت برای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان البرز و به‌ویژه شهرداری الوند است که امیدواریم این حضور بتواند در جذب سرمایه‌گذار هم موفق باشد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست و سالن‌های شماره ۸ و ۹ از درب جنوبی به قزوین اختصاص دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha