ارتباط مستقیم شرایط مساعد محیط زیست با پایداری سرمایه‌گذاری‌های گردشگری/ سرمایه‌گذاری‌های البرز  با شرایط اکولوژیک منطبق باشد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت پایداری سرزمین و شرایط محیط زیست در پایداری سرمایه‌گذاری‌ها، گفت: البرز استانی با ظرفیت‌های بسیار خوب اکولوژیکی است که باید این شرایط با سرمایه‌گذاری‌های منطبق محافظت شود.

‌به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، سمیه رفیعی روز ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با اشاره به اینکه استان البرز دارای استعدادهای بسیار خوبی در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی است، اظهار کرد: جذابیت این استان برای سکونت و مهاجرت بسیار فراوان است و لازم است توسعه البرز بر مبنای این ظرفیت‌ها صورت بگیرد. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم بی‌ضابطه بودن و ویلاسازی‌های غیر مجاز در سال‌های اخیر را سبب فشار مضاعف بر شبکه اکولوژیکی و جغرافیای استان البرز عنوان کرد و گفت: این فشارها سبب شد تا بسیاری از ظرفیت‌های استان البرز از بین برود که می‌توانست زیرساخت سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگی باشد. 

رفیعی عنوان کرد: افسار گسیختگی که در ساخت و سازهای اخیر در استان البرز و برخی استقرارهای صنعتی به وجود آمده سبب شده است ویژگی‌های استان از حالت اولیه خود خارج شود. امروزه استان البرز جزو کلان شهرهای با چالش‌ها بسیار زیاد محیط‌زیستی بوده که در حال حاضر می‌توان با هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت منطبق‌سازی اکولوژیک این منطقه را پایدارتر و رضایت مردم را جلب کرد.

او خاطرنشان کرد: با بازدید امروز از غرفه گردشگری استان البرز مشخص شد که طرح هایی منطبق با ویژگی‌های استان البرز در حال رخ دادن است.

این مسئول با بیان اینکه اگر حکمرانی هوشمند آب با حضور مؤثر همه ذی‌نفعان انجام شود حکمرانی مطلوب خواهد بود و کشورداری مطلوبی خواهیم داشت، عنوان کرد: اکولوژیست‌ها می‌گویند ما یک کره زمین داریم و من می‌گویم ما یک ایران داریم و باید با همکاری یکدیگر بتوانیم برای پایداری این سرزمین تلاش کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث محیط زیست، موضوع بسیار مهمی است. در گذشته افراد توجهی به این موضوع نمی‌کردند و آن را یک مسئله لوکس و فانتزی می‌دانستند ولی امروز تبدیل به دغدغه شده است.

او افزود: تجربه ثابت کرده در جاهایی که وضعیت محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور به خوبی حفظ نشده است حتی سرمایه گذاری‌های اقتصادی هم نتوانستند پایدار بمانند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از موارد برنامه هفتم که مرتبط با موضوع تغییرات اقلیمی است بیان کرد: دولت را مکلف کردیم در حوزه تغییرات اقلیمی هر چه سریع‌تر، برنامه ملی سازگاری با تغیرات اقلیمی را ارائه کند.

رفیعی اظهار کرد: انتظار داریم دولت محترم با حل کردن بسیاری از مشکلات، محیط زیست کشور را بهبود دهد. ما برای پایداری سرزمین و سرمایه گذاری‌ها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha