کرمانشاه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری خوراک دارد

معاون گردشگری کشور گفت: استان کرمانشاه از تنوع غذایی بسیار خوبی برخوردار است و ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری خوراک دارد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علی اصغر شالبافیان در حاشیه ضیافت ویژه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران که ظهر روز ۲۳ بهمن ماه  با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مهمانان خارجی برگزار شد، گفت: یکی از انواع گردشگری گردشگری خوراک است که توجه روزافزونی با آن می‌شود.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه کشور ما از منظر گردشگری خوراک قوی است گفت: کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که هم ظرفیت خوبی در خوراک دارد و هم توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

او تصریح کرد: کرمانشاه بیش از ۶۵ غذا را به عنوان میراث ناملموس به نام خود ثبت کرده است و به عنوان شهر خلاق و خوراک در فهرست شهرهای خلاق یونسکو ثبت شده است.

شالبافیان گفت:برخی از خوراک‌های کرمانشاه در پذیرایی مهمانان بین‌المللی و ویژه نمایشگاه مورد استفاده و استقبال قرار گرفت.

او افزود: استان کرمانشاه با توجه به این ظرفیت ویژه می‌تواند در حوزه گردشگری خوراک در کشور مطرح شود.

در حاشیه  مراسم ضیافت ویژه سفرا و مهمانان خارجی میز گردشگری خوراک کرمانشاه با معرفی ۳۰ عنوان غذا، نان، شیرینی و سوغات محلی برپا شد.

کرمانشاه به عنوان دومین شهر خلاق خوراک ایران در فهرست شهرهای خلاق دنیا به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha