کرمانشاه در حوزه گردشگری دفاع مقدس و خوراک معرفی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با تاکید بر دو موضوع گردشگری دفاع مقدس و خوراک در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی، سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه در دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خاطر نشان ساخت: غرفه کرمانشاه بر اساس کاروانسرای بیستون که امسال در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده طراحی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه آنچه کرمانشاه را نسبت به دیگر غرفه‌ها متمایز ساخته است را تولید محتوا عنوان و تصریح کرد: بحث گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه موضوع جدیدی است که تا به حال کسی به این موضوع در نمایشگاه بین‌المللی نپرداخته است.

او تاکید کرد: هدف از انتخاب موضوع دفاع مقدس برای نمایشگاه گردشگری این بود که گردشگری دفاع مقدس و جنگ علاوه بر مزیت‌هایی که گردشگری از لحاظ ارزش افزوده و مسائل اقتصادی به دنبال دارد در بحث روایتگری و باز زنده‌سازی ارزش‌ها و غیرت ایرانی برای نسل جوان است.

فرمانی گفت: در بحث خوراک نیز کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

 او با اشاره به ثبت بیش از ۶۰ غذای کرمانشاه در فهرست آثار ناملموس ملی گفت: در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس که هفته گذشته در کاروانسرای بیستون به میزبانی کرمانشاه برگزار شد ۳۷ خوراک کرمانشاه در فهرست میراث ناملموس در حوزه خوراک به ثبت ملی رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه یادآور شد: سعی کردیم که کرمانشاه را با این ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت‌های گردشگری تاریخی فرهنگی اقلیم و اقوام معرفی کنیم.

او افزود: از جمیع جهات کرمانشاه را به مردم معرفی کرده، ایم و در حوزه تولید محتوا نیز ۴ برنامه تدارک دیده‌ایم که با حضور وزیر این رویدادها را رونمایی خواهیم کرد.

غرفه استان کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه تهران دایر است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha