ظرفیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری زیارت در قم وجود دارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: در مجموعه استان قم و در کنار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری زیارت وجود دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی، روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: در شهر قم به واسطه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، کم‌تر به سایر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری آن توجه شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، با تأکید بر ضعف‌های موجود در حوزه تاریخ‌نگاری ظرفیت‌های میراثی و گردشگری قم گفت: این استان با وجود برخی تسهیل‌گری‌ها؛ اما همچنان در حوزه تاریخ‌نگاری گردشگری با ضعف جدی روبه‌رو است.  

او بیان کرد: با پرداختن پررنگ به رویدادهای ملی و مذهبی، توسعه تابلوهای معرفی اماکن گردشگری و همچنین ورود اتوبوس گردشگری به شهر و ... ، قدم‌های تازه‌ای در توسعه گردشگری برداشته شده است.

مقیمی با تأکید بر ضرورت پیوند حوزه گردشگری به اقتصاد ابراز کرد: در همین راستا گام‌های خوبی برای معرفی سوغات زائر در قم برداشته شده است که تنوع محصولات مختلفی را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به ظرفیت استان در زمینه تولید کفش ماشینی یادآور شد: فرش، انگشتر، سوهان و سایر صنایع‌دستی از ظرفیت‌های مهم گردشگری قم است که لازمه آن توجه بیش‌تر به بخش خصوصی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در جذب تسهیلات بانکی است.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: با عدم همراهی بانک‌ها ممکن است، بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری به تأخیر بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha