کمیته تخصصی گردشگری سلامت قم تشکیل شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم، بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی به منظور رفع مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه‌های مربوط به گردشگری سلامت تأکید و بیان کرد: کمیته تخصصی گردشگری سلامت تشکیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی، دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ در آیین تجلیل از عوامل برگزاری نشست تخصصی گردشگری سلامت گفت: تشکیل کمیته تخصصی گردشگری سلامت، شکل‌گیری دبیرخانه دائمی و پذیرفتن آن از سوی شهرهای قم و مشهد و اضافه شدن شهرهای نجف و کربلا در آینده نزدیک از جمله ظرفیت‌های مهم پیش روی گردشگری سلامت با رویکرد بین‌المللی هستند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم اظهار کرد: عملیاتی کردن و ارائه راهکار در حوزه سفر، زیارت و سلامت باید به یک دغدغه ملی تبدیل و در این رابطه مسئولان و مدیران استانی موارد مطرح شده در این نشست را با جدیت دنبال کنند.

او با بیان این که باید هر یک از نهادهای مرتبط و ارگان‌های مسئول در برگزاری نشست اقدام به تعیین مسئول پیگیری مصوبات و همچنین برگزاری منظم جلسات آتی کنند، گفت: گردشگری سلامت حوزه‌ای است، با رویکردی چندوجهی که با تعیین ساختارها و مورد توجه قرار دادن نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدات ظرفیت‌های بالقوه استان را بالفعل کرد.

مقیمی ضمن قدردانی از عوامل برگزاری نشست تخصصی گردشگری سلامت گفت: امید است، با برگزاری این نشست، ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان قم در حوزه گردشگری سلامت منجر به رونق بخش‌های گوناگون این حوزه شود.

ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری سلامت در قم

همچنین علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ بر لزوم  آماده‌سازی زیرساخت‌های استان در حوزه گردشگری سلامت تأکید کرد و تأثیرات استانی این نشست تخصصی برای بهبود عملکرد ملی را مورد توجه قرار داد.  

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم نیز در این آیین، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده از سوی این دانشگاه در راستای تبدیل موضوع گردشگری سلامت به مسأله نخست در همه بخش‌ها پرداخت و گفت: تلاش بر این است که با رویکردی کاربردی و تخصصی موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

محمد جهانگیری افزود: پرهیز از نگاه تک‌بُعدی به مسأله گردشگری و جامع‌نگری؛ استفاده از متخصصان سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مرتبط با هدف دستیابی به دیپلماسی علمی و همچنین ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی به ویژه قم از جمله مهم‌ترین عوامل جامع‌نگری به موضوع گردشگری سلامت هستند.

او تأکید کرد: این نشست با هدف توسعه خدمات بین‌المللی گردشگری، افزایش درآمد ارزی کشور و ایجاد اشتغال با تأکید بر دیپلماسی اقتصادیِ گردشگری سلامت انجام شد که گام نخست آن تبدیل موضوع گردشگری سلامت به مسأله نخست در همه بخش‌هاست.

در پایان برنامه مذکور، از عوامل برگزاری نشست تخصصی گردشگری سلامت که با محوریت سه شهر مذهبی قم، مشهد و شیراز ۶ دی‎ماه جاری با سه مقوله سفر، زیارت و سلامت برگزار شد، با حضور معاون استاندار قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha