ارائه صنایع دستی فاخر استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

معاون صنایع‌دستی البرز از حضور بیش از ۹ هنرمند صنایع‌دستی استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی وابسته خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، نبی‌اله جعفری‌زاده روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: هنرمندان در رشته‌هایی از جمله چرم دست‌دوز، سفال لعابدار، منبت نازک چوب، معرق، خاتم‌کاری، خراطی چوب، احجام فلزی، قلمزنی، سفال و سرامیک، گلیم‌بافی و زیورآلات سنتی در این نمایشگاه حضور دارند. 

به گفته معاون صنایع‌دستی استان البرز به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین استان های کشور به شمار می‌رود و به این ترتیب در این حوزه از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که به عنوان یک فرصت برای استان به شمار می‌رود. 

جعفری زاده افزود: از میان رشته های صنایع‌دستی در البرز صنایع چوبی، سفال و سرامیک و گلیم و جاجیم بافی از جمله رشته‌های قدیمی و بومی این منطقه بوده و تاریخچه ای دیرینه در روستاها و شهرهای البرز دارند. 

معاون صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به ارائه صنایع دستی فاخر و دارای نشان ملی در غرفه استان البرز ادامه داد: برخی از هنرمندان صنایع‌دستی حاضر در نمایشگاه به ارائه کارگاه زنده صنایع‌دستی در نمایشگاه می پردازند.  

او صنایع‌دستی و گردشگری را در یک راستا و وابسته به یکدیگر عنوان کرد و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را فرصت مناسبی برای معرفی صنایع‌دستی ارزشمند استان البرز برشمرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha