نمایش تاریخ ۷هزار ساله اردبیل در نمایشگاه گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با حضور در برنامه صباح‌الخیر شبکه العالم گزارشی از حضور استان اردبیل در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ارائه کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در برنامه صباح‌الخیر شبکه تلویزیونی العالم گفت: علاوه بر استان‌ها و بخش خصوصی گردشگری داخل کشور، بیش از ۱۱ کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری حضور دارند و از بیش از ۶۰ کشور بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر هستند که فرصت خوبی برای ارائه ظرفیت‌های استان اردبیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: استان اردبیل به گواه باستان‌شناسان بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و جاذبه‌های تاریخی مانند دو اثر ثبت جهانی، سه پایگاه ملی و بیش از هزار اثر ثبت ملی یکی از ظرفیت‌های مهم استان اردبیل در حوزه گردشگری است. 

او تاکید کرد: کوه سبلان، طبیعت دامنه آن و آب‌های گرم و سرد معدنی دامنه سبلان که موجب استفاده درمانی مردم از این آب‌ها و تاسیس مجتمع‌های آبدرمانی متعدد شده نیز گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی استان است که در نمایشگاه گردشگری تهران معرفی می‌شوند.

محمدی ادیب ادامه داد: زندگی عشایری و رواج زندگی سنتی وجه تمایز استان اردبیل است که انواع صنایع‌دستی از جمله بافته‌های داری گلیم، ورنی و جاجیم نیز از دل زندگی عشایری پدید آمده‌اند که مورد توجه گردشگران قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: ارائه ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تا ۲۶ بهمن ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از غرفه استان اردبیل در سالن شماره ۴۱ بازدید کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha