نمایشگاه گردشگری فرصتی مناسب برای معرفی مقاصد گردشگری استان ها/ سرمایه گذاران از استان بکر بوشهر غافل نشوند

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری و هنرهای دستی استان است. فرصت های سرمایه گذاری در معرض نمایش قرار داده می شود. فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با طرفیت های استان است.

به گزارش میراث آریا، وحید جمالی، معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر در گفت و گو با ستاد خبری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت : غرفه بوشهر از طرح و نماد اولین اثر تاریخی ثبت میراث جهانی استان بوشهر  در طراحی بهره برده است.

او افزود: چهار پایگاه قوی داریم، پایگاه هخامنشیان شهرستان دشتستان، پایگاه خارک، بافت تاریخی استان بوشهر و سیراف. طراحی این معماری کار سختی است. چون نوع رنگ های این سازه ها متفاوت و سخت است اما توانستیم با تیم مجربی که در استان و پایگاه های میراث فرهنگی داشتیم طراحی را انجام بدهیم. صنایع دستی استان بوشهر که نشانه های ملی هستند، را به صورت ویترینی در غرفه قرار داریم.

جمالی درباره برنامه های غرفه بوشهر در نمایشگاه توضیح داد:  نوه شهید رئیسعلی دلواری در غرفه حضور دارد. شعرخوانی داریم. تجهیزات دریایی و قایق های بادبانی، در غرفه در معرض نمایش گردشگران قرار گرفته است. استان بوشهر با خلیج فارس مرز دارد و باید از ظرفیت دریایی خلیج فارس به نفع گردشگری استان بهره بگیریم تا برای استان صرفه اقتصادی داشته باشد.

او توضیح داد : رویکرد استان بوشهر گردشگری دریایی و گردشگری مقاومت است.

درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه در شناسانده شدن ظرفیت های گردشگری استان بوشهر بیان کرد : این نمایشگاه فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری و هنرهای دستی استان است. فرصت های سرمایه گذاری در معرض نمایش قرار داده می شود. فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با طرفیت های استان است.  برگزاری نشست های تخصصی B2B متولیان گردشگری، جامعه  هتلداران و بوم گردی، راهنمایان گردشگری فرصت خوبی است تا جامعه هدف، مقاصد و مخاطب خود را شناسایی کنند. برای مثال امروز خانواده ای به غرفه استان بوشهر آمدند و با اطلاعاتی که از بافت تاریخی و مقاصد گردشگری دراختیار آنها قرار دادیم، برای 15 اسفند برنامه ریزی کردند تا به استان سفر کنند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر خاطرنشان کرد : خیلی از افراد قصد سفر به استان را دارند اما اطلاعات و آشنایی ندارند. این نمایشگاه موجب می شود کسانی که قصد سفر به استان را دارند با برنامه ریزی بهتر سفر کنند. می توانند از ظرفیت های نمایشگاه از جمله حضور راهنمایان گردشگری و جامعه هتل داران و بوم گردی ها بهره ببرند تا سفر برنامه ریزی شده تری به استان داشته باشند.

او افزود : بسته های سرمایه گذاری خوبی در غرفه استان بوشهر قرار داده ایم که سرمایه گذاران می توانند از آن بهره ببرند. طبق آمار استان بوشهر از مهرماه پربازدیدترین استان کشور است.

جمالی در پایان تاکید کرد: حوزه گردشگری استان بوشهر مورد بکر و مناسبی برای سرمایه گذاران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha