فرصت کم‌نظیری برای رونق مجتمع‌های بین‌راهی قم وجود دارد

دبیر اجرایی پاویون استان قم در هفدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی گردشگری گفت: با توجه به قرارگیری قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور، فرصت بسیار خوبی برای رونق مجتمع‌های گردشگری این استان فراهم شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید جواد جلالی‌نژاد، روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران افزود: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل اطلاعات بین استان‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری را به وجود آورده است.

رییس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری واحدهای پذیرایی قم ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصاد گردشگری تأثیرگذار است و می‌تواند زمینه رونق این صنعت را در استان قم ایجاد کند.

او با اشاره به ویژگی قم در قرارگیری در محور مواصلاتی ۱۷ استان ایران اظهار کرد: با وجود این ویژگی استان قم می‌تواند در زمینه رونق مجتمع‌های بین‌راهی به یک استان شاخص در سطح کشور تبدیل شود.

او خاطرنشان کرد: طبق موازین موجود، امر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و زائرپذیری هر شهر بر عهده شهرداری‌هاست و رونق گردشگری قم نیز درگروی ورود شهرداری‌های شهرهای استان قم در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است.

جلالی‌نژاد با تأکید بر مغفول ماندن ظرفیت‌های استان قم مانند فرش دست‌باف و فرش ابریشم یادآور شد: هم اینک بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری قم در سطح روستاها و بخش‌های تابعه ناشناخته است و اطلاع چندانی توسط جامعه هدف از آن‌ها وجود ندارد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا پنجشنبه هفته جاری (۲۶ بهمن) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای بازدید عموم دائر است و غرفه استان قم در سالن ۳۸B قرار دارد.   

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha