برگزاری جلسه با مدیران شهرداری قم درباره شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

جلسه مدیران و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، شهرداری‌های دستجرد و کهک، سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در رابطه با حضور فعال این استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته (تهران) برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، این جلسه روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد و اعضای جلسه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره حضور فعال و پررنگ استان قم در نمایشگاه مذکور ارائه کردند.

در این جلسه شرکت‌کنندگان درباره نحوه تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر از جمله شهرداری‌های شهرهای استان قم و سازمان‌های تابعه آن‌ها، به منظور مشارکت فعال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری مطالبی را بیان کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ در این جلسه، با اشاره به این که حضور در این نمایشگاه به منظور معرفی استان و ظرفیت‌های آن است، گفت: لازم است تا همه دستگاه‌های مرتبط برای حضوری فعال‌تر و پررنگ‌تر در این نمایشگاه مشارکت و همکاری داشته باشند.  

علیرضا ارجمندی، با اشاره به ویژگی‌ها و استعدادهای گردشگری در شهرستان‌ها و بخش‌های این استان خاطرنشان کرد: رونق گردشگری قم، در شکوفایی اقتصادی و همچنین اشتغالزایی در استان مؤثر است.

او به توانمندی قم در زمینه توسعه گردشگری اشاره کرد و خواستار تقویت زیرساخت‌های استان برای میزبانی شایسته‌تر از زائران و گردشگران شد و افزود: با تعامل می‌توانیم، در راستای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان قدم‌های محکمی برداریم و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی صنعت گردشگری قم شویم.  

حسین طالعی شهردار دستجرد نیز در این جلسه، به ویژگی‌های بخش خلجستان از جمله شهر دستجرد در زمینه جذب گردشگر اشاره و داشتن آب‌وهوای مناسب و وجود مراکز گردشگری و تفریحی را از جمله این ویژگی‌ها اعلام کرد.   

گفتنی است، استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است. 

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته در تهران با حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.irantourismshow.com مراجعه کنند و یا در تهران با شماره تلفن ۲۲۷۴۸۷۳۹ با پیش‌شماره ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha