ماندگاری زائران در قم اندک است

مشاور شهردار قم با تأکید بر این که افزایش ماندگاری زائران در قم مهم‌ترین مسأله در بهبود شرایط گردشگری این شهر است، گفت: حجم اقدامات انجام شده با نقطه مطلوب آن هنوز فاصله زیادی دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید ابوالفضل اسماعیلی، روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اظهار کرد: سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر وارد قم می‌شود؛ اما ماندگاری و ارزش افزوده آن‌ها برای قم بسیار ناچیز است.  

مشاور شهردار قم خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته برخی اقدام‌ها در راستای افزایش ماندگاری زائران انجام شده که تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

او بیان کرد: با اقدامات جاری شهرداری قم در بهسازی بافت تاریخی و میراثی شهر قم، شرایط بهتری برای حضور گردشگران و افزایش ماندگاری آنان می‌تواند به وجود بیاورد.

او همچنین بر ضرورت معرفی اماکن زیارتی و تاریخی شهر قم و نیز مراکز و ظرفیت‌های گردشگری این شهر تأکید کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا پنجشنبه هفته جاری (۲۶ بهمن) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای بازدید عموم دائر است و غرفه استان قم در سالن ۳۸B قرار دارد.   

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha