هم‌مرز بودن با ۳ کشور خارجی مزیت مهم آذربایجان غربی در توسعه گردشگری است

معاون وزیر در امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هم‌مرز بودن با سه کشور خارجی ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق یکی از مزیت‌های مهم آذربایجان غربی در توسعه گردشگری است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جواد واحدی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان بیش از ۱۷۰۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر جهانی دارد که در میان آنها تخت سلیمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است همچنین این استان جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

معاون وزیر در امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آذربایجان غربی با تعاملی که با کشورهای همسایه عراق و ترکیه داشته است، در سال جاری در جذب گردشگر داخلی و خارجی موفق عمل کرده است و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه زیرساختی در آذربایجان غربی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی کارهای مثبت و خوبی نیز در حوزه گردشگری این استان انجام شده که این تعاملات و همکاری‌ها نویدبخش روزهای خوب برای گردشگری آذربایجان غربی است.

واحدی گفت: امسال با اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته غرفه آذربایجان غربی متفاوت از سال‌های پیش بوده که در جذب گردشگر موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha