نمایشگاه گردشگری بهترین فرصت برای تبادل تجربه و معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری است

شهردار الوند در بازدید از غرفه استان قزوین در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: برپایی نمایشگاه‌های گردشگری بهترین فرصت برای آشنایی با تورها و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و تبادل تجربه در برنامه‌ریزی بهتر برای آینده است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین جواد خلج طایفه روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه استان قزوین ضمن قدردانی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای فراهم آوردن بستر مناسب حضور شهرداری‌ها در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه گردشگری بین‌المللی تهران یک فرصت مناسب برای ارتباط با تورهای گردشگری، راهنمایان و سرمایه‌گذاران است تا توانمندی و ظرفیت‌های مناطق مختلف معرفی و ارائه شود و برنامه روشن‌تری برای آینده پیش‌بینی گردد.

شهردار الوند افزود: شهر الوند به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان قزوین به‌دلیل قرار گرفتن در کنار اولین شهر صنعتی کشور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و با توجه به این که به‌عنوان رنگین‌کمان اقوام مطرح است و گروه‍‌های مختلفی را در خود جای داده از بستر خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است که می توانیم در نمایشگاه معرفی کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا شهرداری الوند با همکاری شورای اسلامی این شهر در کنار معرفی برخی از فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه، بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی را در شهر الوند آماده کرده‌ایم که در مدت برپایی نمایشگاه به علاقمندان ارائه می‌شود.

خلج طایفه با اشاره به پشنهادهایی  که در این بسته‌ها به سرمایه‌گذاران ارائه شده افزود: در این بسته ها چند طرح گردشگری مانند رستوران شیشه‌ای ، باغ معلق و زیپ‌لاین برای ارائه به سرمایه‌گذاران تهیه شده‌است.  

 شهردار الوند در ادامه افزود: همچنین با توجه به ساماندهی مشاغل مزاحم و ایجاد ضرورت احداث پارکینگ طبقاتی در این زمینه هم چند طرح تعریف شده که با کمک بخش خصوصی در دستور کار اجرا داریم.

او با اشاره به ظرفیتهای شهر الوند برای برگزاری تورهای گردشگری اظهار کرد: خوشبختانه الوند از شهرهایی است که با گذشته دیرین خود دارای ورزشکاران قهرمان و مدال‌آوری است که در عرصه جهانی و بین‌المللی و ملی درخشیده‌اند و بیش از یک هزار ورزشکار قهرمان داریم که در کنار واحدهای صنعتی شاخص مانند اولین و تنها کارخانه چرخ خیاطی، لوازم خانگی، کولر گازی خودرو، باشگاه‌های سوارکاری و ورزشی می تواند مورد توجه تورهای گردشگری یک روزه باشد و جذابیت و نشاط لازم را برای علاقمندان مهیا کند.

خلج طایفه با قدردانی مجدد از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه گردشگری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حضور در رویدادهای ملی و بین‌المللی بهترین فرصت برای شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت شهرها و مناطق است و ما نیز در این رویدادها با فرصت‌های دیگر مناطق آشنا شده و تجربه می‌کنیم، ضمن اینکه امکان تبادل تجربه و اطلاعات با سایر عوامل و فعالان صنعت گردشگری برای مدیریت شهری نیز مهیا شده و این کار به برنامه‌ریزی بهتر در آینده نیز کمک خواهد کرد.

او یادآور شد: در شهر الوند کارهای خوبی انجام شده و بستر کار مهیاست و از کسانی که آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهر الوند هستند دعوت می‌کنیم ابتدا سفری به شهر الوند داشته باشند و در اجرای طرح‌ها  وارد مشارکت شوند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‎المللی تهران برپاست و در سالن‌های شماره ۸ و ۹ غرفه‌های قزوین دایر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha