ظرفیت‌های زیارتی و گردشگری خراسان رضوی به نمایش گذاشته شده است

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی علاوه بر ظرفیت‌های زیارتی در حوزه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و میراثی ظرفیت‌های زیادی دارند که در این نمایشگاه به خوبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه خراسان رضوی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با اعلام این خبر افزود: از مسئولان و متولیان برگزاری این نمایشگاه که فضا و فرصتی را برای معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیارت و گردشگری فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معتقدیم خراسان رضوی مهد تاریخ و فرهنگ این کشور است و اگر ظرفیت‌های معنوی، طبیعی و تاریخی و میراثی ایران به ویژه خراسان رضوی به مردم ایران و جهانیان معرفی شود، گردشگری رونق گرفته و اقتصاد گردشگری بر روحیه و شرایط اقتصادی مردم نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نظری به تفاوت توسعه گردشگری در خراسان رضوی با دیگر استان‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، جذب زائر و گردشگر برای خراسان رضوی علاوه بر عایدات اقتصادی، عایدات معنوی زیادی دارد که ترکیب آن‌ها هنر مدیران خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: در استان خراسان رضوی رویکردها و سیاست‌های حوزه گردشگری مبتنی بر معنویت، سلامت، طبیعت و آثار تاریخی است که از جمله ویژگی‌های استان خراسان رضوی است و در این نمایشگاه بخشی از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به نمایش گذاشته شده است، امیدواریم با استفاده از این فرصت‌ها مسئولان مربوطه و دستگاه‌های متولی بتوانند وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: امسال غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری تهران متفاوت بود، شهرداری‌ها حضور پررنگی داشتند و بخش‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به ویژه گوهرسنگ‌ها در کنار یکدیگر و به صورت ترکیب حضور داشتند.

نظری یادآور شد: ما به اقداماتی جامع در زمینه اطلاع رسانی، مدیریت و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری نیاز داریم که باید در قالب بسته‌ای از فعالیت‌ها باید برنامه‌ریزی و اجرا شود.

استاندار در بازدید از غرفه‌های خراسان رضوی با مدیر موسسه توسعه گردشگری شهرداری‌های خراسان و شهرداران شهرهای فریمان، فرهادگرد، خلیل آباد، بردسکن و نمایندگان شهرداری های نیشابور، تربت حیدریه، بایگ گفت‌وگو کرد.

نظری هم‎چنین در غرفه شهرستان تربت حیدریه، بر ضرورت توسعه برنامه‌های اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی شهرهای تربت حیدریه، روستای ملی بسک و شهر ملی بایگ تاکید کرد.

در این بازدید جواد خدایی معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی و احسان یوسفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی حضور داشتند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۲ از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه جاری در حال برگزاری است.

غرفه خراسان رضوی در سالن B۳۸ ‌ پذیرای بازدیدکنندگان است.    

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha