سرمایه‌گذاری، لازمه جهش و توسعه گردشگری است/ نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه و جهش در گردشگری استان نیاز است که با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به جذب سرمایه‌گذاری اقدام شود و نمایشگاه گردشگری تهران این فرصت را فراهم می‌کند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در پخش زنده برنامه گون آیدین شبکه استانی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران یکی از رویدادهای مهم کشور در حوزه فرهنگی و اقتصادی بوده که شعار اصلی آن «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» است، چرا که گردشگری حوزه‌ای است که هیچ آسیبی به محیط زیست نرسانده و در کنار آن موجب درآمدزایی هم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با حضور بیش از ۱۰ کشور خارجی و اختصاص ۲۰ سالن به صنعت گردشگری کشور در این نمایشگاه نشانه کار بزرگی است که در صنعت انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هدف ما از حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، تاریخی، گردشگری و ... استان است، ادامه داد: در این دوره اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان حمایت و پشتیباتی از بخش خصوصی بوده تا با حضور در این نمایشگاه بتوانند با هم‌صنف‌های خود ارتباط گرفته و زمینه لازم برای افزایش همکاری‌های و تعاملات برقرار شود.

صفری تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه جامعه حرفه‌ای هتل‌داران، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیرها، انجمن دفاتر و خدمات مسافرتی، انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان، بوم‌گردی‌ها، سازمان منطقه آزاد ماکو، شهرداری ارومیه، شهرداری خوی، هنرمندان صنایع‌دستی و ... حضور داشته و نیز اتاق بازرگانی ارومیه در این نمایشگاه حضور دارند که ما را برای تحقق برنامه‌های حوزه گردشگری یاری می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: با نگاه مثبتی که مسئولان ارشد استان به‌ویژه استاندار آذربایجان غربی به حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری دارند و نیز با توجه به وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبا، زیرساخت‌های اقامتی، هم‌مرزی با سه کشور خارجی، داشتن سه فرودگاه بین‌المللی، مردمان با فرهنگ و ... دارد، آینده صنعت گردشگری در آذربایجان غربی روشن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha