تقویت حوزه گردشگری، مهم‌ترین بستر برای ایجاد همبستگی بین ملت‌های آسیایی/ برنامه‌ریزی استان یزد برای برگزاری رویدادهای متعدد باهدف تعمیق فهم مشترک میان ملت‌های آسیایی

استاندار یزد از برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویدادهای متعدد باهدف تعمیق فهم مشترک بین ملت‌ها به ویژه مردمان قاره کهن آسیا خبر داد و گفت: بدون تردید تقویت حوزه گردشگری، مهم‌ترین و مؤثرترین بستر برای ایجاد همبستگی میان ملت‌های آسیایی خواهد بود.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته ۲۴ بهمن‌ماه «پورنچای دانویواتانا»؛ دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در دیدار با استاندار یزد به گفت‌وگو پیرامون ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در حوزه گردشگری پرداخت.

استاندار یزد در این نشست، ضمن تقدیر از «پورنچای دانویواتانا» برای حضور در مراسم اهدای سند انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در سال ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه یزد در نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: مصمم هستیم در هماهنگی نزدیک با دبیرخانه ACD مشارکت حداکثری در این مجمع داشته باشیم.

فاطمی بابیان اینکه استان یزد حداکثر تلاش و اهتمام خود را برای تقویت دوستی و همبستگی میان ملت‌های آسیایی به کار خواهد بست، گفت: بدون تردید تقویت حوزه گردشگری، مهم‌ترین و مؤثرترین بستر برای این تحقق این هدف خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد حوزه گردشگری یزد تصریح کرد: ثبت این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو یکی از مهم‌ترین دلایل پیشنهاد دولت ایران برای معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا بوده است.

استاندار یزد به تشریح دلایل اصلی ثبت یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو پرداخت و یادآور شد: دلیل نخست بافت تاریخی شهر یزد است که با گذشت صدها سال هنوز به عنوان بافت زنده محسوب شده و زندگی مردم در آن جریان دارد.

فاطمی بابیان اینکه شهر یزد در سال ۲۰۱۹ به عنوان پایلوت شهرهای پایدار جهان به ثبت رسیده است، گفت: خانه‌های منطقه ۲۰۰ هکتاری بافت تاریخی یزد عمدتاً از خشت تشکیل‌شده و به دلیل بازگشت این مصالح به چرخه طبیعت، با محیط‌زیست، سازگاری کامل دارد. استاندار یزد استفاده بهینه از انرژی به واسطه ساختار و بافت خانه‌های تاریخی یزد را یکی دیگر از دلایل ثبت این شهر در فهرست جهانی یونسکو برشمرد و افزود: بهره‌گیری از محاسبات ریاضی و فنون پیچیده معماری در ساخت بادگیرها و قنات‌های منحصربه‌فرد این منطقه، یزد را در بین شهرهای تاریخی جهان متفاوت کرده است.

فاطمی بابیان اینکه سازگاری با اقلیم خشن کویر، یزدی‌ها را به عنوان انسان‌هایی باهوش، سخت‌کوش و نوع‌دوست به جهانیان معرفی کرده است، گفت: به همین جهت تاکنون القاب متنوعی نظیر دارالعلم، دارالعباده، سرزمین بادگیرها و قنات‌ها و ... به یزد اطلاق شده است.او در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی استان جهت برگزاری رویدادها و پروژه‌های متعدد در سال جاری باهدف تعمیق فهم مشترک بین ملت‌ها به ویژه مردمان قاره کهن آسیا خبر داد و از «پورنچای دانویواتانا» برای حضور در نشست سفرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در یزد در تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۴ دعوت کرد.

فاطمی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان یزد برای توسعه گردشگری نجوم، عنوان کرد: ضمن استقبال از همکاری و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو ACD در این حوزه، آماده پذیرش و یا اعزام هیئت‌های تخصصی در این زمینه هستیم.

او در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: یقیناً، حمایت‌های دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در تحقق اهداف و همچنین برگزاری هر چه باشکوه‌تر رویدادهای پیش‌بینی‌شده، مؤثر و مغتنم خواهد بود.

تقویت حوزه گردشگری، مهم‌ترین بستر برای ایجاد همبستگی بین ملت‌های آسیایی/ برنامه‌ریزی استان یزد برای برگزاری رویدادهای متعدد باهدف تعمیق فهم مشترک میان ملت‌های آسیایی

تقویت حوزه گردشگری، مهم‌ترین بستر برای ایجاد همبستگی بین ملت‌های آسیایی/ برنامه‌ریزی استان یزد برای برگزاری رویدادهای متعدد باهدف تعمیق فهم مشترک میان ملت‌های آسیایی

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha