آورده اقتصادی صنعت گردشگری بیشتر از فروش نفت است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: صنعت گردشگری با بیشترین آورده اقتصادی می تواند بیشتر از فروش نفت درآمد داشته باشد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسن موحدیان در بازدید از غرفه خراسان رضوی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاریخ کهن ایران که بیش از ۲۵۰۰ سال پشتوانه تمدنی دارد، باید معرفی شده و از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

او با اشاره به بازدید از شهرجهانی گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: مشهد عنوان شهرجهانی گوهرسنگ‌ها را کسب کرده و ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی و به خصوص در زمینه اشتغال و ارزش افزوده ناشی از تراش سنگ‌های قیمتی را دارد که باید بیشتر مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

موحدیان یادآور شد: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در مشهد، ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد که می‌تواند با برنامه ریزی از آن بهره‌مند شد.د

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این نمایشگاه به خوبی ظرفیت‌های گردشگری را در معرض دید علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری قرار داده و توسعه گردشگری که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، رو به جلو حرکت کند.

او گفت: به عنوان عضو شورای اسلامی شهر مشهد برای همکاری و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی شهر مشهد اعلام آمادگی می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به غرفه‌آرایی خراسان رضوی اظهار کرد:  نماد استان خراسان رضوی امام رضا (ع) است و مشهد با بارگاه ملکوتی این امام شناخته می‌شود، این غرفه نیز با الهام از صحن و سرا و گنبد بارگاه رضوی طراحی و اجرا شده که افراد با حضور در این غرفه حال و هوای معنوی می‌گیرند که قابل تقدیر است.

 موحدیان در ادامه با شهرداران شهرهای فریمان، فرهادگرد، خلیل آباد، بردسکن و نمایندگان شهرداری های نیشابور، تربت حیدریه، بایگ گفت و گو کرد.

رئیس شورای شهر مشهد در جلسه با مدیر موسسه توسعه گردشگری خراسان رضوی بر ضرورت توسعه گردشگری استان با بهره مندی از ظرفیت میلیونی زائران تاکید کرد.

موحدیان از سایر بخش‌های نمایشگاه ها به ویژه حضور شهرداری‌ها در این نمایشگاه بازدید کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۲ از ۲۳ الی ۲۶  بهمن ماه جاری در حال برگزاری است.

غرفه خراسان رضوی در سالن B۳۸ ‌ پذیرای بازدید کنندگان است.   

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha