طرح جامع مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگانی تدوین می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: با تشکیل جلسه‌ای مشترک بین این اداره‌کل و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مقرر شد به‌منظور مرمت و بازسازی کف‌پوش‌های چوبی اثر ملی تالار فخرالدین اسعد گرگانی، طرح جامع مرمت این بنای تاریخی تا هفته آینده تدوین و پس از بررسی و تصویب آن در جلسه شورای فنی، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده با اعلام این خبر گفت: تالار فخرالدین اسعد گرگانی بنایی تاریخی متعلق به دوره پهلوی دوم است که در سال ۱۳۹۸ به شماره ۳۲۷۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و ازاین‌رو برای مرمت بخش‌های آسیب‌دیده این بنا می‌بایست ابتدا طرح جامع مرمت برای این اثر تاریخی ارزشمند تدوین شود.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان افزود: پس از بررسی و تصویب این طرح در جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی، عملیات اجرایی مرمت بر اساس طرح تدوین‌شده و با نظارت کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این راستا روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نشست مشترکی با حضور معاونان و کارشناسان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین پیمانکار و مشاور پروژه به‌منظور مرمت و بازسازی کف‌پوش‌های چوبی طبقه همکف و طبقه اول تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

حسینقلی‌زاده تصریح کرد: پس از بررسی و تصویب طرح جامع مرمت در جلسه شورای فنی، اجرای عملیات مرمت کف‌پوش‌های چوبی تالار فخرالدین اسعد گرگانی بر اساس طرح بلامانع خواهد بود و هرگونه مرمت در اثر تاریخی می‌بایست با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و کارشناسان ناظر و پس از کسب مجوزهای قانونی و تائید طرح مرمت جامع، اجرایی شود.

او یادآور شد: در این جلسه مشترک مقرر شد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مشاور پروژه طرح جامع مرمت را تا هفته آینده برای بررسی و اعمال‌نظر کارشناسان مرمت ابنیه‌ی تاریخی در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دهند تا عملیات اجرایی مرمت کف‌پوش‌های چوبی به‌زودی و مطابق با شأن این اثر تاریخی ارزشمند اجرایی شود.

طرح جامع مرمت تالار فخرالدین اسعد گرگانی تدوین می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha