رونمایی از مستند معرفی خوراکی‌های بومی سفره کردستان

با حضور معاون گردشگری کشور و مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، از مستند آموزشی معرفی ٢٠ خوراکی استان کردستان در قالب لوح فشرده با عنوان ژه‌مه‌ن رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، علی‌اصغر شالبافیان روز چهارشنبه ٢٥ بهمن‌ماه ١٤٠٢ در سالن همایش‌های خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران از مستند آموزشی معرفی ٢٠ خوراکی استان کردستان در قالب لوح فشرده با عنوان ژه‌مه‌ن رونمایی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در آیین رونمایی از این مستند آموزشی گفت: در سال‌های اخیر گردشگری غذا به‌عنوان یکی از راه‌های جذب گردشگر در کشور شناخته شده و استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته با ارائه غذاهای محلی متنوع گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب کند.

او اظهار کرد: در تمام ایام سال دوره‌هایی آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا در تاسیسات گردشگری به ویژه اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی استان برگزار شده است.

مهرزاد افزود: خوشبختانه شرایطی برای گردشگران فراهم شده که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید و از نزدیک با آداب و رسوم و آیین های محلی آمیخته شده با خوراک و نوشیدنی‌های استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha