همایش گردشگری سلامت با حضور معاون گردشگری کشور برگزار شد

همایش گردشگری سلامت با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این همایش عصر امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و هم‌زمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته برگزار و مهمترین موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری سلامت در این همایش‌ تخصصی بررسی شد.

در این همایش که عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه گردشگری سلامت بخش دولتی و خصوصی و جمعی از رؤسای بیمارستان‌ها حضور داشتند، بر تقویت همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت بهداشت با موضوع ساماندهی و جذب گردشگران سلامت تاکید شد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در این همایش در سخنانی گفت: امسال خوشبختانه شاهد این هستیم که در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، حوزه گردشگری سلامت به صورت ویژه دیده شده است.

او افزود: تعداد مراکز گردشگری سلامت در ابتدای دولت سیزدهم ۱۳۰ مرکز بود که اکنون به دوبرابر افزایش پیدا کرده که نشان دهنده عزم دولت سیزدهم برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران سلامت است.معاون گردشگری کشور ادامه داد: جامعه دانشگاهی می‌تواند به ما در توسعه گردشگری سلامت و تولید محصولات در این حوزه به ما کمک کند.

شالبافیان در ادامه صحبت‌های خود گفت: گردشگری سلامت قابلیت پیوند با سایر حوزه‌های گردشگری را دارد و در حال حاضر همکاری بسیار خوبی با وزارت بهداشت داریم و امیدواریم برگزاری همایش‌هایی مانند این همایش بتواند باعث جذب هرچه بیشتر گردشگران سلامت شود.

محمدعلی محسنی بندپی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش تخصصی گفت: جنگ اقتصادی به ما این نکته را آموخت که  گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد اشتباه است از این رو در کنار تمام حوزه‌های اقتصادی نیازمند توجه به حوزه مهم گردشگری هستیم.

او افزود: گردشگری سلامت در کشورما  از خدمات و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و قیمت بسیار پایینی نیز دارد.او افزود: آنچه که یک مشتری نیاز دارد کیفیت مناسب، در دسترس بودن آسان و قیمت مناسب است که تمام این‌ها را کشور ما دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در مجلس برای اولین بار در قانون هفتم توسعه به صورت مشخص به گردشگری سلامت پرداخته شده است.

محسنی بندپی با تشکر از معاون گردشگری و حضور او در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم و با تعامل و همکاری با معاونت گردشگری به دنبال رونق گردشگری سلامت در کشور هستیم.

او ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری سلامت داریم. موانعی البته در مسیر گردشگری سلامت وجود دارد که با همت مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه دارند برطرف خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نجات کشور از اقتصاد تک‌محصولی یک ضرورت است و در این میان بهترین راه‌کار گردشگری است.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش گفت:  گردشگری یک فعلی است که متعاقب یک مجموعه شرایط لازم شکل می‌گیرد و به عبارتی معلول یک علت است.او افزود: گردشگری سلامت در کشور ما سابقه تاریخی دارد. گردشگری سلامت نیازمند یک مرجعیت علمی است. چرا که سلامت بزرگترین نعمتی است که خدا به انسان‌ها داده است.

طهرانچی ادامه داد: برای جذب گردشگران سلامت باید بتوانیم روابط خود را با کشورهای همسایه تقویت کنیم و شرایط حضور و سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران تسهیل شود.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند به حوزه گردشگری کمک کنند. برخی‌ها تصور می کنند ایجاد اشتغال فقط در چند رشته دانشگاهی است در حالی که گردشگری ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد به رشته‌های مرتبط با گردشگری داریم و در این باره دانشجویان علاقه مند به حوزه گردشگری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. گردشگری مظهر ایجاد افزوده است و دانشگاه آزاد اسلامی آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این باره است.

در پایان این همایش از تعدادی از مراکز و فعالان حوزه گردشگری سلامت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha