مازندران در پرنده‌نگری سرآمد کشورهای حوزه دریای خزر است

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور در غرفه مازندران در سومین روز از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بر لزوم تقویت پرنده‌نگری در این استان تاکید کرد و گفت: مازندران قطب پرنده‌نگری کشور و سرآمد کشورهای حوزه دریای خزر است.

 به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، علی سلاجقه عصر چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه۱۴۰۲ در بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به اینکه پروژه‌های توسعه‌ای در استان مازندران به علت ظرفیت‌های عمده در حوزه گردشگری غالبا با مسائل محیط‌زیست هم پوشانی دارد، بیان کرد: هماهنگی دستگاه‌ها در این استان به ویژه هماهنگی بین دو دستگاه محیط‌زیست و میراث‌فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد و این امر باعث شده هر اتفاقی در استان می‌افتد هارمونی اصلی محیط‌زیست حفظ شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: مازندران سرزمین آب و جنگل و پرنده‌ها است و طبیعت این استان حتما باید حفظ شود اما اعتقاد ما بر این است که فقر نباید در زیر این سبزینگی خود را پنهان کند و حتما باید معیشت‌های جایگزین در منطقه مدنظر قرار بگیرد.

او بیان کرد: وقتی بحث پرنده نگری مطرح می‌شود مازندران باید استان اول در منطقه باشد زیرا استان مازندران در بحث پرنده‌نگری هم در بین سایر استان‌های کشور و هم سایر کشورهای حوزه دریای خزر سرآمد است و ما برای تحقق این امر امسال سعی کردیم جلوی افراد ناآگاه یا افرادی که عادات ناپسندی در شکار پرنده‌ها داشتند را بگیریم.

سلاجقه ادامه داد: ما با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی شیوه نامه و دستورالعمل‌های لازم برای طبیعت‌گردی را در قالب آیین‌نامه طبیعت‌گردی کشور با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی ابلاغ کردیم که ظرفیت بسیار مناسبی است اما این باید شیوه نامه ثانویه داشته باشد و این اطلاع‌رسانی‌ها از طریق استان‌ها پیگیری و انجام شود.

او گفت: همکاری ما با وزارت میراث‌فرهنگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد چون اعتقاد داریم اگر می‌خواهیم آلودگی، پسماند و تخریب‌ها در محیط زیست کاهش پیدا کند، توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی باید به صورت اصولی و علمی انجام گیرد.

غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن شماره ۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه جاری برپا می‌شود، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha