غرفه قزوین در نمایشگاه گردشگری شاخص و زیباست

مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: قزوین در این نمایشگاه با غرفه‌ای بسیار زیبا با «تمی» متفاوت و خلاقانه شرکت کرده و برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که روحیه امید و نشاط را در میان بازدیدکنندگان دوچندان کرده و جای تقدیر دارد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، وحید سلطانی مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ هم‌زمان با سومین روز از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته از غرفه استان قزوین در این نمایشگاه بازدید کرد.

سلطانی در حاشیه این بازدید گفت: استان قزوین در دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی بسیار خوب عمل کرد و بدون اغراق اصحاب رسانه قزوین در برگزاری موفق آن بسیار حرفه‌ای کار کردند و قزوین در این جشنواره به‌خوبی معرفی شد و نشان داد استان‌های ما توانمندی برگزاری رویدادهای مهم را دارند.

او تصریح کرد: قزوین یکی از استان‌‎هایی است که ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است و با داشتن بناهای تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی و قدمت باستانی به‌خوبی در کشور می درخشد و بایستی این توانمندی ها معرفی شود.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: در دولت سیزدهم به گردشگری توجه ویژه‌ای شده و هم‌افزایی و مشارکت بسیار خوبی در استان‌ها شکل‌گرفته و در سه حوزه میراث، صنایع دستی و گردشگری حمایت‌های قابل توجهی انجام شده که می‌تواند به نتایج خوبی برسد.

این مسئول یادآور شد: تمام تلاش همکاران ما در وزارتخانه این است که ظرفیت‌های گردشگری پایداری ایجاد کنیم و قزوین از یک «معبر گردشگری» به «مقصد گردشگری» تبدیل شود که این ظرفیت را دارد.

او اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در نوروز سال آینده شاهد حضور مردم سراسر کشور در قزوین باشیم و نوروز بانشاطی برگزار شود.

سلطانی در خصوص اهمیت برپایی نمایشگاه‌های استانی و ملی تصریح کرد: یکی از رویکردهای وزارتخانه توجه به برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، استانی و ملی است و گردشگری در این رویدادها می‌تواند رواج داده شود.

او افزود: در نمایشگاه‌های متنوع می‌توانیم ظرفیت گردشگری استان‌ها را نشان دهیم تا مردم نیز انس بیشتری با این امور پیدا کنند و به سمتی برویم که ایران عزیز که دارای گستره گردشگری متعددی است به مردم معرفی شود.

مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: قزوین ظرفیت‌های گردشگری خوراکی و شیرینی، گردشگری طبیعی و تاریخی را دارد و امیدواریم برپایی این نمایشگاه‌ها به شکوفایی و معرفی توانمندی استان‌ها منجر شود.

استقبال خوب مردم از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

سلطانی ادامه داد: سالانه یک نمایشگاه در سطح بین‌المللی داریم که معمولا در بهمن ماه برگزار می شود و در کنار آن نمایشگاه‌های گردشگری ملی و استانی هم داریم که رویکرد ما حمایت از رویدادهای محلی است تا استان‌ها تقویت شوند.

مشاور وزیر میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: آمادگی داریم از حضور قزوین در نمایشگاه‌های ملی حمایت کنیم تا ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این استان به‌خوبی معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha