تنوع حوزه‌های گردشگری در استان سمنان عامل جذب گردشگران داخلی و خارجی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: وجود تنوع حوزه‌های گردشگری در استان سمنان، توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، امیر کرم‌زاده روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: وجود تنوع گردشگری ازجمله گردشگری طبیعی و تاریخی، گردشگری سلامت، گردشگری اکوتوریسم و حیات‌وحش، گردشگری روستایی، گردشگری غذا نظر گردشگران داخلی و خارجی را به استان سمنان جلب کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: تنوع جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی، صنایع‌دستی و مشاهیر استان سمنان در کمتر جایی دیده می‌شود و با حضور این استان در برنامه‌ها و رویدادهایی مانند هفدهمین نمایشگاه گردشگری که جامعه مخاطب آنها گردشگران داخلی و خارجی است، تأثیر بسزایی در معرفی استان دارد.

امیر کرم‌زاده افزود: از دیگر ظرفیت‌های گردشگری مهم این استان وجود بیش از ۳۰ کاروانسرای تاریخی است که شش مورد از کاروانسرای این استان در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و زمینه جذب گردشگران بین‌المللی را گسترش داده است.

او افزود: از دیگر مؤلفه‌هایی که موجب غنای استان سمنان شده است و گردشگران را از داخل و خارج کشور به این سمنان جذب می‌کند، وجود قریب به هزار اثر ثبتی در استان سمنان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم است، گفت: وجود جاده ابریشم از گذشته تاکنون نشان از اهمیت موقعیت استان سمنان در جهان است و امروزه نیز این راه بین‌المللی، نقشی مؤثر در رشد و توسعه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و به‌ویژه گردشگری استان سمنان، پایتخت راه ابریشم ایران دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha