اجرای زنده تولید زیورآلات تلفیقی توسط دو خواهر هنرمند قزوینی در غرفه استان قزوین

در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران دو خواهر هنرمند قزوینی با برگزاری ورک‌شاپ در غرفه استان قزوین روند ساخت زیورآلات تلفیقی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران چند کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی هم با حضور هنرمندان این رشته‌ها در غرفه استان قزوین برپا شده‌است. کارگاه‌های صنایع‌دستی و خوشنویسی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است تا بازدیدکنندگان با فرآیند تولید صنایع‌دستی نیز آشنا شوند.‌

مینا و متین پیشدادیان دو خواهر هنرمند استان قزوین در یکی از این کارگاهای تولید زنده (ورک شاپ ) فرآیند تولید زیورآلات تلفیقی را به نمایش گذاشته‌اند که در گفت‌گو با آنها از حال و هوای نمایشگاه پرسیدیم.

چند سال است در این هنر فعالیت می‌کنید؟

من مینا پیشدادیان هستم که به همراه خواهرم متین حدود پنج سال است در این حرفه فعالیت می‌کنم. این سبک هنر تلفیقی چوب گردو، فلز برنج، نقره و طلا کار ابداعی است و خواستیم کار جدیدی ارائه کنیم و در کارهای خود از نقره، برنج و مس و طرح‌های اسلیمی که برگرفته از سنت‌های اسلامی و ایرانی مانند شاه‌عباسی و ترمه است، استفاده می‌کنیم. ست‌های گوشواره و گردنبند و دستبند و جاسوییچی تولید می‌کنیم و طراحی حروف هم انجام می‌دهیم و سه‌بعدی ساخته می‌شود.

هر سفارشی که مشتری داشته باشد، انجام می‌دهیم و از کشورهای خارجی و عربی هم که نمونه کارهای ما را در فضای مجازی دیده‌اند، سفارش داریم اما به دلیل مشکلات مربوط به دریافت هزینه‌ها و پست نتوانستیم کارها را برای مشتری‌های خارجی ارسال کنیم.

چه خواسته‌ای از مسئولان دارید؟

یکی از مشکلات ما به دلیل محدودیت منابع مالی، نداشتن مکان برای عرضه محصولات هنری و صنایع‌دستی است که اگر مسئولان کمک کنند تا تسهیلاتی برای ایجاد فضای کارگاهی و فروش فراهم شود، وضعیت بهتر می‌شود. اگر در بازارچه‌های صنایع‌دستی فضایی در اختیار ما قرار دهند، می‌توانیم فعالیت خود را گسترش دهیم.

نمایشگاه گردشگری تهران را چگونه دیدید؟

نمایشگاه فرصت خوبی است تا هنر خود را به مردم عرضه کنیم و به فروش برسانیم و جا دارد از برگزارکنندگان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان که شرایط حضور ما هنرمندان را مهیا کردند، تشکر کنیم.

بسیار علاقه‌مندیم در نمایشگاه‌های خارجی هم شرکت کنیم اما هزینه سنگینی دارد و اگر این شرایط با کمک یارانه‌ای ممکن شود و شرایطی را ایجاد کنند که بتوانیم ارز ناشی از فروش محصول را دریافت کنیم، اقدام ارزشمندی است.

برگزاری ورک‌شاپ‌ها در این گونه نمایشگاه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مردم از این کارگاه‌ها که به‌صورت زنده امکان آشنایی با روند تولید و ساخت را از نزدیک می‌بینند استقبال می‌کنند و برایشان جذابیت دارد و برای هنرمندان نیز یک تجربه خوب است.‌

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha