تاثیر سفر در رشد شخصیت کودک با دادن مسئولیت/ سفر با فرزند آداب خاص دارد

یک روانشناس کودک‌ با اشاره به اهمیت تاثیر سفر در تقویت رشد شخصیت کودکان، انعطاف‌پذیری، افزایش اعتماد به نفس، استقلال، تقویت قدرت تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری تاکید کرد. 

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، رویداد «کودک و گردشگری» با سخنرانی ثریا علوی‌نژاد روانشناس کودک و استاد دانشگاه و حضور خانواده‌ها ظهر امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌ وابسته برگزار شد. 

در ابتدا قطعه «مدرسه عشایر» با هفت گویش فارسی، ترکی، لری، عربی، کردی، بلوچی، گیلکی و «جشن وصال» توسط گروه سرود نور دانش از سازمان دانش آموزی کشور برای خانواده‌هایی که کنار ماکت پاسارگاد جمع شده بودند و بچه‌هایی که با تکان دادن پرچم‌ ایران این گروه را همراهی می‌کردند اجرا شد. 

در ادامه علوی‌نژاد به سخنرانی پرداخت و در ابتدای صحبت‌های خود بر موضوع اهمیت حرکت و گردشگری در رشد کودک اشاره کرد.

این روانشناس کودک ادامه داد: امروز بیشتر از سرمایه‌گذاری مالی برای فرزندان باید سرمایه‌گذاری عاطفی و هیجانی انجام دهیم.

او با بیان اینکه سفر با فرزندان آداب خاصی دارد، افزود: برای انتخاب مقصد سفر باید از فرزندان نظرخواهی و شرایطمان را با سلیقه و نیاز آنها سازگار کنیم.

این روانشناس کودک انعطاف‌پذیری و توانایی سازگاری با محیط را اولین ویژگی که کودکان در گردش و سفر یاد می‌گیرند، عنوان کرد و افزود: استقلال، مسئولیت‌پذیری، قدرت تصمیم‌گیری و اعتماد به‌نفس فرزندان در سفر با دادن نقش و کمک گرفتن در انجام امور تقویت می‌شود.

علوی‌نژاد در پایان بر اهمیت برنامه‌ریزی برای سفرهای متعدد یک تا سه روزه در طول سال در رشد شخصیت فرزندان تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha